Pnt GSVL khadim di GMIM Anugerah Tingkulu, ini pesannya

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Pnt GS Vicky Lumentut, Ketua Jemaat Pdt Linda Kiling, Sekda Micler Lakat, Ketua DPRD Sulut Andrei Angouw dan Pelsus meniup lilin berangka 20.

MANADO, BERITASULUT.CO.ID – Walikota Manado yang juga Ketua Komisi Pelayanan Pria Kaum Bapa (PKB) Sinode GMIM, Minggu (03/02/2019) pagi memimpin dan menjadi khadim dalam ibadah syukur HUT ke-20 GMIM Anugerah Teling Tingkulu Lembah.

Dalam ibadah tersebut juga dirangkaikan dengan peletakan batu pertama pembangunan TK/PAUD dan Pastori, serta pelantikan Panji Yosua PKB jemaat setempat.

Dalam implementasi Firman Tuhan melalui bacaan Alkitab Wahyu 22:6-17, Pnt GSVL menekankan agar jemaat tidak meragukan kuasa Tuhan Sang Pencipta dan Pemilik Jagad Raya. 

“Dia telah ada sebelum dunia dijadikan, Dia adalah Alfa, Yang Pertama, dan Yang Awal. Dia yang menciptakan langit dan bumi dan segala isinya, karena Dia adalah Allah itu sendiri. Dia mengetahui dan mengendalikan semuanya agar sesuai maksud dan tujuan-Nya. Tidak ada yang bisa menyamai atau berada di atas-Nya,” ujarnya.

“Dia juga adalah Omega, Yang Terkemudian dan berkuasa-Nya abadi dan kekal, sampai selama-lamanya. Semua janji-Nya telah ditentukan-Nya. Penggenapan janji-Nya adalah yang terbaik dari yang baik yang dijanjikan oleh otoritas dunia,” tegas Pnt GSVL.

Tak lupa dirinya selaku Walikota Manado mengajak jemaat dan seluruh warga Manado untuk menjaga kebersihan lingkungan. “Mari torang jangan membuang sampah sembarangan, cintailah lingkungan. Dan torang jadikan Manado bersih,” ajaknya.

Hal lain yang disampaikannya adalah mengajak jemaat dan warga Manado serta warga pendataang untuk menjaga selalu sikap toleransi antar umat beragama, suku dan ras.

Kemudian kepada Panji Yosua yang dilantik, Pnt GSVL mengingatkan agar menjadi berkat dan teladan bagi banyak orang, yang dimulai dari keteladanan di dalam rumah tangga.

“Jika Kristus ada dalam hati kita, dalam keluarga kita, maka kehidupan kita akan dikendalikanNya. Solusi-solusi terhadap seluruh masalah hidup kita, ada dalam Firman Tuhan. Hanya dengan kekuatan Firman Tuhan lah kita dapat menghadirkan berita damai bagi keluarga, jemaat, dan lingkungan sekitar,” tukas Pnt GSVL.

Sekda Micler CS Lakat SH MH dan sejumlah pejabat Pemkot Manado hadir dan ikut beribadah. Ada juga Ketua DPRD Provinsi Sulawesi Utara Andrei Angouw SE, serta sejumlah undangan lainnya.

Usai ibadah, Pnt GSVL dan rombongan berbaur dengan jemaat. Selain meladeni sapaan dan salaman jemaat, Pnt GSVL juga tak henti-hentinya diajak foto bersama.

Ketua Jemaat Pdt Linda Kiling STh mewakili seluruh jemaat berterima kasih kepada Pnt GSVL yang tetap berkesempatan memimpin ibadah, kendati mereka tahu kalau Pnt GSVL sangat sibuk apalagi menangani bencana alam yang menimpa sebagian wilayah Kota Manado.(DONWU)
.

Baca Juga:  Walikota GSVL: #MANADOBERSIH, JANGAN BUANG SAMPAH SEMBARANGAN".

216 tanggapan untuk “Pnt GSVL khadim di GMIM Anugerah Tingkulu, ini pesannya

  • 18 April 2020 pada 21:24
    Permalink

    I just want to say I’m newbie to weblog and definitely savored your web blog. Almost certainly I’m going to bookmark your blog . You amazingly have impressive writings. Appreciate it for sharing your webpage.

  • 23 April 2020 pada 10:33
    Permalink

    There are some fascinating times in this short article but I don?t recognize if I see every one of them facility to heart. There is some legitimacy however I will hold opinion till I consider it additionally. Good write-up, many thanks as well as we desire much more! Added to FeedBurner as well

  • 23 April 2020 pada 18:18
    Permalink

    Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it. Look advanced to more added agreeable from you! However, how could we communicate?

  • 24 April 2020 pada 04:13
    Permalink

    Excellent blog here! Also your website loads up fast! What host are you using? Can I get your affiliate link to your host? I wish my site loaded up as fast as yours lol

  • 24 April 2020 pada 06:55
    Permalink

    Once I originally commented I clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now every time a comment is added I get four emails with the identical comment. Is there any method you’ll be able to take away me from that service? Thanks!

  • 24 April 2020 pada 17:49
    Permalink

    I got what you intend, thanks for putting up.Woh I am lucky to find this website through google. “Delay is preferable to error.” by Thomas Jefferson.

  • 24 April 2020 pada 21:13
    Permalink

    Nice blog post. I discover something more tough on various blogs day-to-day. It will constantly be boosting to review content from other writers as well as exercise a little something from their store. I?d like to use some with the material on my blog whether you don?t mind. Natually I?ll give you a web link on your web blog site. Thanks for sharing.

  • 24 April 2020 pada 21:29
    Permalink

    My brother recommended I might like this website. He was totally right. This post actually made my day. You cann’t imagine simply how much time I had spent for this info! Thanks!

  • 25 April 2020 pada 07:17
    Permalink

    I truly appreciate this post. I¡¦ve been looking all over for this! Thank goodness I found it on Bing. You’ve made my day! Thanks again

  • 25 April 2020 pada 18:20
    Permalink

    It’s hard to find experienced people about this topic, however, you sound like you know what you’re talking about! Thanks

  • 25 April 2020 pada 20:39
    Permalink

    You must take part in a competition for among the very best blog sites on the internet. I will certainly suggest this site!

  • 25 April 2020 pada 20:50
    Permalink

    I do enjoy the way you have presented this specific problem and it does give me a lot of fodder for thought. Nonetheless, coming from what precisely I have witnessed, I just simply wish when the feedback stack on that people keep on issue and don’t embark on a tirade involving some other news du jour. Still, thank you for this outstanding piece and whilst I do not really agree with it in totality, I value your point of view.

  • 26 April 2020 pada 03:20
    Permalink

    Good blog you have here.. It’s hard to find high-quality writing like yours these days. I honestly appreciate individuals like you! Take care!!

  • 26 April 2020 pada 05:12
    Permalink

    There are some fascinating points in time in this article but I don’t know if I see all of them heart to heart. There may be some validity however I will take hold opinion till I look into it further. Good article , thanks and we would like more! Added to FeedBurner as effectively

  • 26 April 2020 pada 06:38
    Permalink

    This internet site is really a walk-through for every one of the details you wanted concerning this and didn?t recognize who to ask. Peek here, and also you?ll definitely uncover it.

  • 26 April 2020 pada 08:26
    Permalink

    May I simply say what a comfort to discover someone who actually knows what they are discussing on the web. You actually realize how to bring an issue to light and make it important. More and more people need to look at this and understand this side of your story. I was surprised you’re not more popular given that you definitely have the gift.

  • 26 April 2020 pada 15:59
    Permalink

    We’re a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your website provided us with valuable info to work on. You’ve done a formidable job and our entire community will be grateful to you.

  • 26 April 2020 pada 17:23
    Permalink

    A motivating discussion is worth comment. There’s no doubt that that you should publish more on this subject matter, it might not be a taboo subject but typically people do not speak about these issues. To the next! Many thanks.

  • 26 April 2020 pada 18:55
    Permalink

    Merely wanna input on few general things, The website design is perfect, the content material is rattling great : D.

  • 27 April 2020 pada 04:44
    Permalink

    This is a topic which is near to my heart… Many thanks! Where can I find the contact details for questions?

  • 27 April 2020 pada 06:58
    Permalink

    Merely a smiling visitor here to share the love (:, btw great style .

  • 27 April 2020 pada 12:21
    Permalink

    I simply want to tell you that I’m newbie to blogs and truly savored you’re page. Most likely I’m likely to bookmark your site . You definitely come with good posts. Bless you for sharing your web site.

  • 28 April 2020 pada 06:43
    Permalink

    I was very delighted to find this web-site. I wanted to many thanks for your time for this terrific read!! I certainly delighting in every little of it and I have you bookmarked to have a look at new things you article.

  • 28 April 2020 pada 08:32
    Permalink

    Can I simply say what a comfort to uncover a person that genuinely understands what they are talking about over the internet. You actually understand how to bring an issue to light and make it important. A lot more people really need to check this out and understand this side of the story. I was surprised you aren’t more popular since you surely have the gift.

  • 28 April 2020 pada 21:05
    Permalink

    I was extremely pleased to discover this great site. I want to to thank you for your time just for this wonderful read!! I definitely loved every little bit of it and i also have you saved as a favorite to look at new things on your website.

  • 28 April 2020 pada 22:03
    Permalink

    I was curious if you ever thought of changing the page layout of your site? Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better. Youve got an awful lot of text for only having one or two pictures. Maybe you could space it out better?

  • 29 April 2020 pada 05:55
    Permalink

    Your style is unique in comparison to other folks I have read stuff from. Thanks for posting when you’ve got the opportunity, Guess I will just book mark this web site.

  • 29 April 2020 pada 07:16
    Permalink

    Hello there! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers? I’m kinda paranoid about losing everything I’ve worked hard on. Any tips?

  • 29 April 2020 pada 08:17
    Permalink

    The next time I read a blog, Hopefully it doesn’t disappoint me just as much as this particular one. I mean, I know it was my choice to read, but I really believed you would have something helpful to say. All I hear is a bunch of whining about something that you could fix if you weren’t too busy searching for attention.

  • 29 April 2020 pada 17:19
    Permalink

    I just couldn’t depart your site before suggesting that I actually enjoyed the standard info a person provide for your visitors? Is going to be back often in order to check up on new posts

  • 29 April 2020 pada 17:29
    Permalink

    When I initially commented I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on each time a comment is added I recieve 4 emails with the same comment. Perhaps there is a way you can remove me from that service? Thank you.

  • 30 April 2020 pada 00:33
    Permalink

    That is a really good tip especially to those new to the blogosphere. Simple but very accurate info… Thanks for sharing this one. A must read post!

  • 30 April 2020 pada 03:41
    Permalink

    Hmm it looks like your blog ate my first comment (it was extremely long) so I guess I’ll just sum it up what I wrote and say, I’m thoroughly enjoying your blog. I as well am an aspiring blog blogger but I’m still new to everything. Do you have any tips for inexperienced blog writers? I’d really appreciate it.

  • 30 April 2020 pada 13:13
    Permalink

    Youre so awesome! I do not expect Ive check out anything such as this before. So great to locate someone with some initial thoughts on this subject. realy thanks for beginning this up. this web site is something that is required online, a person with a little creativity. valuable task for bringing something brand-new to the internet!

  • 30 April 2020 pada 14:41
    Permalink

    Everything is very open with a clear clarification of the issues. It was definitely informative. Your website is useful. Many thanks for sharing.

  • 30 April 2020 pada 23:04
    Permalink

    You should participate in a contest for top-of-the-line blogs on the web. I’ll recommend this site!

  • 1 Mei 2020 pada 06:51
    Permalink

    Hi, There’s no doubt that your site could be having browser compatibility problems. When I look at your web site in Safari, it looks fine but when opening in IE, it has some overlapping issues. I just wanted to give you a quick heads up! Besides that, great website.

  • 1 Mei 2020 pada 16:36
    Permalink

    The very next time I read a blog, I hope that it doesn’t disappoint me just as much as this one. After all, Yes, it was my choice to read through, however I truly believed you’d have something useful to say. All I hear is a bunch of moaning about something that you can fix if you weren’t too busy looking for attention.

  • 2 Mei 2020 pada 03:48
    Permalink

    Everything is very open with a precise clarification of the challenges. It was really informative. Your website is very useful. Thanks for sharing!

  • 2 Mei 2020 pada 12:24
    Permalink

    Aw, this was a really wonderful message. In suggestion I wish to place in composing such as this furthermore? taking time and actual effort to make an excellent post? yet what can I claim? I procrastinate alot and never appear to get something done.

  • 3 Mei 2020 pada 01:27
    Permalink

    Hello there, I am really pleased I’ve found this information. Nowadays bloggers submit just about gossip as well as internet stuff this also is really irritating. A fantastic website with enjoyable content, that’s the things i need. Thank you for creating this web-site, and I will likely be visiting again. Would you do newsletters simply by email?

  • 3 Mei 2020 pada 21:39
    Permalink

    It is really a nice and helpful piece of info. I’m glad that you shared this useful info with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.

  • 4 Mei 2020 pada 00:05
    Permalink

    A big thank you for your article.Really looking forward to read more. Much obliged.

  • 4 Mei 2020 pada 02:18
    Permalink

    Pretty! This was an extremely wonderful post. Many thanks for providing these details.

  • 4 Mei 2020 pada 07:38
    Permalink

    Pretty! This was a really wonderful post. Thanks for providing this information.

  • 4 Mei 2020 pada 17:21
    Permalink

    Greetings, There’s no doubt that your website could be having web browser compatibility issues. Whenever I take a look at your web site in Safari, it looks fine however, if opening in IE, it has some overlapping issues. I merely wanted to provide you with a quick heads up! Aside from that, excellent site.

  • 4 Mei 2020 pada 19:47
    Permalink

    I wanted to thank you for this fantastic read!! I certainly enjoyed every bit of it. I have got you saved as a favorite to check out new things you post…

  • 5 Mei 2020 pada 07:39
    Permalink

    Greetings! Very useful advice in this particular article! It’s the little changes that make the largest changes. Thanks for sharing!

  • 5 Mei 2020 pada 14:48
    Permalink

    This is a good tip particularly to those fresh to the blogosphere. Simple but very accurate information… Appreciate your sharing this one. A must read post.

  • 8 Mei 2020 pada 22:01
    Permalink

    An impressive share! I’ve just forwarded this onto a coworker who has been doing a little research on this. And he actually ordered me dinner simply because I found it for him… lol. So allow me to reword this…. Thank YOU for the meal!! But yeah, thanks for spending the time to discuss this subject here on your blog.

  • 9 Mei 2020 pada 16:51
    Permalink

    I’ve been absent for a while, but now I remember why I used to love this site. Thanks , I will try and check back more frequently. How frequently you update your web site?

  • 10 Mei 2020 pada 19:00
    Permalink

    Excellent weblog here! Also your web site a lot up very fast! What web host are you the use of? Can I am getting your associate link to your host? I want my site loaded up as quickly as yours lol

  • 11 Mei 2020 pada 08:27
    Permalink

    Hi, I do think your blog could possibly be having web browser compatibility problems. When I take a look at your web site in Safari, it looks fine however, when opening in IE, it has some overlapping issues. I merely wanted to give you a quick heads up! Other than that, great blog!

  • 11 Mei 2020 pada 20:07
    Permalink

    Aw, this was an actually nice article. In suggestion I wish to place in creating like this additionally? taking some time and real initiative to make a very good write-up? yet what can I state? I postpone alot and also never appear to get something done.

  • 11 Mei 2020 pada 20:25
    Permalink

    Well I truly enjoyed reading it. This post offered by you is very practical for good planning.

  • 12 Mei 2020 pada 07:47
    Permalink

    I have recently started a site, the info you provide on this web site has helped me tremendously. Thank you for all of your time & work. “One of the greatest pains to human nature is the pain of a new idea.” by Walter Bagehot.

  • 12 Mei 2020 pada 19:26
    Permalink

    Enjoyed looking through this, very good stuff, appreciate it. “To be positive To be mistaken at the top of one’s voice.” by Ambrose Bierce.

  • 12 Mei 2020 pada 19:35
    Permalink

    Just wanna input on few general things, The website layout is perfect, the subject matter is rattling wonderful : D.

  • 13 Mei 2020 pada 12:01
    Permalink

    An impressive share! I have just forwarded this onto a co-worker who has been conducting a little research on this. And he in fact ordered me dinner because I found it for him… lol. So let me reword this…. Thanks for the meal!! But yeah, thanx for spending the time to talk about this subject here on your site.

  • 13 Mei 2020 pada 17:54
    Permalink

    Aw, this was an exceptionally nice post. Taking a few minutes and actual effort to create a superb article… but what can I say… I hesitate a whole lot and never manage to get anything done.

  • 14 Mei 2020 pada 06:36
    Permalink

    Heya i am for the first time here. I found this board and I find It really useful & it helped me out a lot. I hope to give something back and aid others like you aided me.

  • 14 Mei 2020 pada 06:45
    Permalink

    Thank you for sharing superb informations. Your web-site is very cool. I’m impressed by the details that you have on this blog. It reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this web page, will come back for extra articles. You, my friend, ROCK! I found just the information I already searched everywhere and simply could not come across. What a perfect website.

  • 14 Mei 2020 pada 17:01
    Permalink

    Everything is very open with a really clear clarification of the challenges. It was definitely informative. Your site is extremely helpful. Thank you for sharing!

  • 14 Mei 2020 pada 21:47
    Permalink

    Wonderful blog! I found it while searching on Yahoo News. Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News? I’ve been trying for a while but I never seem to get there! Cheers

  • 14 Mei 2020 pada 22:00
    Permalink

    Hmm it looks like your blog ate my first comment (it was extremely long) so I guess I’ll just sum it up what I had written and say, I’m thoroughly enjoying your blog. I too am an aspiring blog blogger but I’m still new to the whole thing. Do you have any helpful hints for novice blog writers? I’d really appreciate it.

  • 14 Mei 2020 pada 22:04
    Permalink

    Greetings! Quick question that’s completely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My website looks weird when viewing from my iphone4. I’m trying to find a theme or plugin that might be able to correct this issue. If you have any suggestions, please share. Appreciate it!

  • 15 Mei 2020 pada 04:10
    Permalink

    This excellent website truly has all of the information and facts I wanted about this subject and didn’t know who to ask.

  • 15 Mei 2020 pada 14:30
    Permalink

    Appreciate it for helping out, great information. “Those who restrain desire, do so because theirs is weak enough to be restrained.” by William Blake.

  • 16 Mei 2020 pada 04:42
    Permalink

    I like the valuable information you provide in your articles. I will bookmark your blog and check again here frequently. I’m quite certain I’ll learn plenty of new stuff right here! Good luck for the next!

  • 16 Mei 2020 pada 04:53
    Permalink

    Howdy, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just curious if you get a lot of spam feedback? If so how do you prevent it, any plugin or anything you can suggest? I get so much lately it’s driving me mad so any support is very much appreciated.

  • 16 Mei 2020 pada 16:31
    Permalink

    certainly like your website but you need to check the spelling on quite a few of your posts. Many of them are rife with spelling issues and I find it very troublesome to tell the truth nevertheless I will definitely come back again.

  • 17 Mei 2020 pada 05:17
    Permalink

    it is always easy to find good ski resorts online, but most of them are expensive but they are great anyway*

  • 17 Mei 2020 pada 06:57
    Permalink

    Excellent post. I’m dealing with some of these issues as well..

  • 17 Mei 2020 pada 19:54
    Permalink

    You can certainly see your enthusiasm within the paintings you write. The world hopes for even more passionate writers like you who are not afraid to say how they believe. All the time follow your heart.

  • 18 Mei 2020 pada 00:21
    Permalink

    There is definately a lot to learn about this issue. I really like all the points you have made.

  • 18 Mei 2020 pada 12:01
    Permalink

    Aw, it was an exceptionally good post. In concept I have to set up writing like this additionally – spending time and actual effort to generate a very good article… but exactly what do I say… I procrastinate alot by no means often get something accomplished.

  • 18 Mei 2020 pada 13:27
    Permalink

    I’ve been exploring for a bit for any high-quality articles or weblog posts on this sort of house . Exploring in Yahoo I finally stumbled upon this site. Reading this information So i am satisfied to show that I’ve an incredibly good uncanny feeling I came upon just what I needed. I most indisputably will make certain to don’t put out of your mind this website and give it a look on a constant basis.

  • 18 Mei 2020 pada 13:33
    Permalink

    Enjoyed looking through this, very good stuff, thanks . “Love begets love, love knows no rules, this is the same for all.” by Virgil.

  • 18 Mei 2020 pada 14:09
    Permalink

    My coder is trying to persuade me to move to .net from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses. But he’s tryiong none the less. I’ve been using WordPress on several websites for about a year and am nervous about switching to another platform. I have heard very good things about blogengine.net. Is there a way I can import all my wordpress content into it? Any help would be really appreciated!

  • 19 Mei 2020 pada 14:14
    Permalink

    The thing i like about your blog is that you always post direct to the point info.~’”**

  • 19 Mei 2020 pada 20:21
    Permalink

    I like what you guys are up too. Such intelligent work and reporting! Keep up the excellent works guys I’ve incorporated you guys to my blogroll. I think it’ll improve the value of my website :).

  • 19 Mei 2020 pada 22:37
    Permalink

    I enjoy you because of every one of your labor on this site. Kate loves engaging in internet research and it is simple to grasp why. All of us know all relating to the lively way you offer effective guides via this web blog and even welcome participation from some other people on that subject and our favorite child is without question learning a whole lot. Take advantage of the remaining portion of the year. You’re the one carrying out a first class job.

  • 19 Mei 2020 pada 23:44
    Permalink

    Hello there! This post couldn’t be written any better! Looking through this article reminds me of my previous roommate! He constantly kept talking about this. I am going to forward this article to him. Fairly certain he’ll have a very good read. Many thanks for sharing!

  • 20 Mei 2020 pada 06:20
    Permalink

    whoah this blog is great i like reading your posts. Stay up the good paintings! You already know, a lot of people are hunting round for this information, you can aid them greatly.

  • 20 Mei 2020 pada 09:51
    Permalink

    Superb blog! Do you have any recommendations for aspiring writers? I’m hoping to start my own website soon but I’m a little lost on everything. Would you recommend starting with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many choices out there that I’m totally confused .. Any suggestions? Thank you!

  • 20 Mei 2020 pada 12:31
    Permalink

    This is a topic that is near to my heart… Cheers! Exactly where are your contact details though?

  • 22 Mei 2020 pada 07:15
    Permalink

    When I initially left a comment I seem to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now whenever a comment is added I get 4 emails with the same comment. Perhaps there is a way you are able to remove me from that service? Cheers.

  • 22 Mei 2020 pada 13:18
    Permalink

    Free classified worldwide, Post your ad for free. Digitalmandy.com is a free classified for worldwide. Post your ads for free. We have premium listing as well For more info http://digitalmandy.com

  • 23 Mei 2020 pada 07:58
    Permalink

    Hi there just wanted to give you a quick heads up. The text in your content seem to be running off the screen in Chrome. I’m not sure if this is a format issue or something to do with browser compatibility but I thought I’d post to let you know. The style and design look great though! Hope you get the problem fixed soon. Many thanks|

  • 23 Mei 2020 pada 10:36
    Permalink

    Everything is very open with a really clear description of the issues. It was definitely informative. Your site is extremely helpful. Thanks for sharing!

  • 25 Mei 2020 pada 10:43
    Permalink

    Utterly written written content, appreciate it for entropy. “The bravest thing you can do when you are not brave is to profess courage and act accordingly.” by Corra Harris.

  • 25 Mei 2020 pada 10:58
    Permalink

    One more thing. I really believe that there are numerous travel insurance sites of respectable companies that permit you to enter your vacation details and get you the quotes. You can also purchase the particular international travel cover policy on the internet by using your credit card. All that you should do is always to enter all travel particulars and you can understand the plans side-by-side. Just find the plan that suits your financial allowance and needs after which use your bank credit card to buy them. Travel insurance on the internet is a good way to start looking for a respectable company to get international holiday insurance. Thanks for giving your ideas.

  • 25 Mei 2020 pada 23:44
    Permalink

    I used to be able to find good information from your articles.

  • 26 Mei 2020 pada 03:51
    Permalink

    of course like your web-site however you have to take a look at the spelling on several of your posts. Many of them are rife with spelling problems and I in finding it very bothersome to inform the truth then again I’ll surely come again again.

  • 26 Mei 2020 pada 14:03
    Permalink

    Enjoyed examining this, very good stuff, thankyou . “We swallow greedily any lie that flatters us, but we sip little by little at a truth we find bitter.” by Denis Diderot.

  • 27 Mei 2020 pada 13:03
    Permalink

    I used to be able to find good information from your articles.

  • 27 Mei 2020 pada 23:23
    Permalink

    I blog often and I truly appreciate your information. Your article has truly peaked my interest. I am going to bookmark your blog and keep checking for new details about once a week. I opted in for your RSS feed too.

  • 27 Mei 2020 pada 23:58
    Permalink

    Nice post. I learn something new and challenging on websites I stumbleupon everyday. It’s always useful to read content from other authors and practice something from their web sites.

  • 28 Mei 2020 pada 06:33
    Permalink

    Merely a smiling visitor here to share the love (:, btw great style and design. “The price one pays for pursuing a profession, or calling, is an intimate knowledge of its ugly side.” by James Arthur Baldwin.

  • 28 Mei 2020 pada 11:23
    Permalink

    I used to be able to find good information from your blog articles.

  • 28 Mei 2020 pada 17:18
    Permalink

    After examine a few of the weblog posts on your web site now, and I really like your manner of blogging. I bookmarked it to my bookmark website listing and will be checking again soon. Pls try my web site as well and let me know what you think.

  • 28 Mei 2020 pada 19:05
    Permalink

    Wow, awesome weblog format! How long have you been running a blog for? you make running a blog look easy. The overall glance of your website is excellent, let alone the content!

  • 28 Mei 2020 pada 19:28
    Permalink

    hi!,I love your writing very a lot! proportion we communicate extra approximately your article on AOL? I require a specialist in this space to unravel my problem. May be that is you! Having a look ahead to look you.

  • 28 Mei 2020 pada 20:11
    Permalink

    I seriously love your blog.. Pleasant colors & theme. Did you make this site yourself? Please reply back as I’m trying to create my very own site and want to know where you got this from or what the theme is named. Thanks.

  • 28 Mei 2020 pada 21:11
    Permalink

    Hi, I do believe this is a great web site. I stumbledupon it 😉 I may return once again since I book marked it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to help other people.

  • 29 Mei 2020 pada 05:20
    Permalink

    Great site you have here.. It’s hard to find high quality writing like yours nowadays. I really appreciate people like you! Take care!!

  • 29 Mei 2020 pada 16:04
    Permalink

    You are so cool! I don’t think I’ve truly read through a single thing like this before. So great to find someone with some genuine thoughts on this subject matter. Really.. many thanks for starting this up. This site is one thing that is needed on the internet, someone with a bit of originality.

  • 29 Mei 2020 pada 17:39
    Permalink

    Very good article. I will be dealing with some of these issues as well..

  • 30 Mei 2020 pada 16:54
    Permalink

    You’re so cool! I do not believe I’ve truly read through something like this before. So good to discover someone with a few unique thoughts on this issue. Really.. thanks for starting this up. This website is something that is needed on the internet, someone with a bit of originality.

  • 30 Mei 2020 pada 20:44
    Permalink

    I blog often and I truly thank you for your content. Your article has really peaked my interest. I’m going to bookmark your site and keep checking for new information about once a week. I opted in for your Feed as well.

  • 31 Mei 2020 pada 01:17
    Permalink

    Aw, this was an exceptionally good post. Taking the time and actual effort to make a very good article… but what can I say… I procrastinate a lot and never manage to get nearly anything done.

  • 31 Mei 2020 pada 07:20
    Permalink

    Spot on with this write-up, I honestly believe this amazing site needs a lot more attention. I’ll probably be returning to read through more, thanks for the advice!

  • 31 Mei 2020 pada 16:12
    Permalink

    Thank you for any other fantastic article. The place else may just anyone get that type of info in such a perfect way of writing? I have a presentation next week, and I am on the look for such information.

  • 31 Mei 2020 pada 16:25
    Permalink

    You can certainly see your skills in the work you write. The arena hopes for more passionate writers like you who aren’t afraid to mention how they believe. At all times go after your heart. “In order to preserve your self-respect, it is sometimes necessary to lie and cheat.” by Robert Byrne.

  • 31 Mei 2020 pada 22:11
    Permalink

    Everything is very open with a precise clarification of the challenges. It was truly informative. Your website is very useful. Thanks for sharing.

  • 1 Juni 2020 pada 14:04
    Permalink

    Good blog! I truly love how it is simple on my eyes and the data are well written. I am wondering how I could be notified whenever a new post has been made. I have subscribed to your RSS which must do the trick! Have a nice day!

  • 1 Juni 2020 pada 17:31
    Permalink

    It’s difficult to find well-informed people on this topic, however, you seem like you know what you’re talking about! Thanks

  • 1 Juni 2020 pada 18:06
    Permalink

    hello there and thank you for your information – I’ve definitely picked up anything new from right here. I did however expertise a few technical issues using this web site, since I experienced to reload the website lots of times previous to I could get it to load properly. I had been wondering if your hosting is OK? Not that I’m complaining, but sluggish loading instances times will often affect your placement in google and could damage your high quality score if ads and marketing with Adwords. Anyway I’m adding this RSS to my e-mail and could look out for much more of your respective intriguing content. Ensure that you update this again very soon..

  • 2 Juni 2020 pada 10:19
    Permalink

    You’re so awesome! I don’t think I have read through anything like that before. So great to find another person with a few original thoughts on this subject. Seriously.. many thanks for starting this up. This site is something that is required on the web, someone with a little originality.

  • 2 Juni 2020 pada 20:45
    Permalink

    I wish to show appreciation to this writer for bailing me out of this particular incident. Right after looking out throughout the search engines and getting notions that were not powerful, I figured my entire life was over. Existing devoid of the solutions to the difficulties you have fixed by way of your site is a crucial case, as well as those which may have adversely damaged my career if I had not encountered your site. Your actual ability and kindness in touching almost everything was precious. I am not sure what I would have done if I hadn’t encountered such a subject like this. I can at this point look forward to my future. Thanks a lot so much for the high quality and amazing guide. I won’t be reluctant to suggest your web blog to anyone who will need support about this topic.

  • 2 Juni 2020 pada 22:27
    Permalink

    Generally I do not read post on blogs, but I wish to say that this write-up very forced me to try and do so! Your writing style has been amazed me. Thanks, very nice article.

  • 2 Juni 2020 pada 22:46
    Permalink

    Thanks for helping out, great information. “Those who restrain desire, do so because theirs is weak enough to be restrained.” by William Blake.

  • 2 Juni 2020 pada 22:49
    Permalink

    Nice post. I learn something new and challenging on blogs I stumbleupon everyday. It’s always useful to read articles from other authors and practice something from other websites.

  • 3 Juni 2020 pada 08:24
    Permalink

    Good post. I learn something totally new and challenging on websites I stumbleupon everyday. It’s always interesting to read through articles from other authors and use something from other sites.

  • 3 Juni 2020 pada 13:14
    Permalink

    After I initially left a comment I seem to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now each time a comment is added I recieve four emails with the exact same comment. Is there a way you are able to remove me from that service? Thank you.

  • 3 Juni 2020 pada 13:52
    Permalink

    Howdy! Someone in my Myspace group shared this website with us so I came to check it out. I’m definitely loving the information. I’m bookmarking and will be tweeting this to my followers! Wonderful blog and terrific style and design.

  • 4 Juni 2020 pada 06:24
    Permalink

    After looking at a few of the blog articles on your blog, I truly appreciate your technique of blogging. I book-marked it to my bookmark webpage list and will be checking back in the near future. Please check out my web site too and tell me how you feel.

  • 4 Juni 2020 pada 11:51
    Permalink

    An outstanding share! I have just forwarded this onto a friend who has been conducting a little research on this. And he in fact ordered me dinner due to the fact that I found it for him… lol. So allow me to reword this…. Thanks for the meal!! But yeah, thanks for spending some time to talk about this matter here on your blog.

  • 4 Juni 2020 pada 20:32
    Permalink

    Very good information. Lucky me I ran across your blog by chance (stumbleupon). I’ve bookmarked it for later.

  • 5 Juni 2020 pada 08:56
    Permalink

    I love it when individuals come together and share opinions. Great blog, keep it up.

  • 5 Juni 2020 pada 09:13
    Permalink

    Nice read, I just passed this onto a friend who was doing a little research on that. And he actually bought me lunch because I found it for him smile Therefore let me rephrase that: Thank you for lunch!

  • 5 Juni 2020 pada 11:18
    Permalink

    I’ve learned a number of important things through your post. I’d personally also like to express that there will be a situation that you will get a loan and never need a cosigner such as a Fed Student Aid Loan. When you are getting a borrowing arrangement through a standard finance company then you need to be ready to have a cosigner ready to assist you. The lenders will certainly base their very own decision on the few issues but the greatest will be your credit score. There are some financial institutions that will furthermore look at your job history and make a decision based on this but in most cases it will hinge on your credit score.

  • 5 Juni 2020 pada 19:04
    Permalink

    Hey there! I simply wish to offer you a huge thumbs up for the great info you have right here on this post. I’ll be coming back to your blog for more soon.

  • 5 Juni 2020 pada 22:22
    Permalink

    Oh my goodness! Amazing article dude! Many thanks, However I am experiencing troubles with your RSS. I don’t understand the reason why I can’t subscribe to it. Is there anyone else getting identical RSS issues? Anyone who knows the solution will you kindly respond? Thanks.

  • 5 Juni 2020 pada 22:59
    Permalink

    I love looking through an article that can make people think. Also, many thanks for permitting me to comment.

  • 7 Juni 2020 pada 03:45
    Permalink

    Hi there! This article couldn’t be written much better! Looking through this article reminds me of my previous roommate! He constantly kept preaching about this. I will send this post to him. Pretty sure he will have a good read. Thank you for sharing!

  • 9 Juni 2020 pada 00:57
    Permalink

    I am so happy to read this. This is the type of manual that needs to be given and not the accidental misinformation that is at the other blogs. Appreciate your sharing this greatest doc.

  • 9 Juni 2020 pada 01:36
    Permalink

    I blog frequently and I seriously appreciate your content. The article has truly peaked my interest. I’m going to take a note of your site and keep checking for new information about once a week. I subscribed to your RSS feed too.

  • 9 Juni 2020 pada 06:18
    Permalink

    I want to to thank you for this wonderful read!! I definitely loved every little bit of it. I have got you saved as a favorite to look at new things you post…

  • 9 Juni 2020 pada 08:12
    Permalink

    Pretty! This has been a really wonderful article. Thanks for supplying this information.

  • 10 Juni 2020 pada 02:23
    Permalink

    Good post. I’m experiencing some of these issues as well..

  • 10 Juni 2020 pada 09:39
    Permalink

    excellent issues altogether, you just received a brand new reader. What may you recommend about your put up that you made a few days in the past? Any positive?

  • 10 Juni 2020 pada 10:21
    Permalink

    This site truly has all the information and facts I needed about this subject and didn’t know who to ask.

  • 10 Juni 2020 pada 12:11
    Permalink

    This website definitely has all of the information I wanted concerning this subject and didn’t know who to ask.

  • 11 Juni 2020 pada 16:39
    Permalink

    magnificent publish, very informative. I’m wondering why the opposite experts of this sector don’t understand this. You must proceed your writing. I am sure, you have a huge readers’ base already!

  • 11 Juni 2020 pada 17:22
    Permalink

    With havin so much content and articles do you ever run into any problems of plagorism or copyright violation? My blog has a lot of completely unique content I’ve either created myself or outsourced but it looks like a lot of it is popping it up all over the web without my authorization. Do you know any methods to help protect against content from being ripped off? I’d truly appreciate it.

  • 11 Juni 2020 pada 17:35
    Permalink

    Hello There. I found your weblog the use of msn. That is a very smartly written article. I’ll be sure to bookmark it and return to learn extra of your helpful information. Thanks for the post. I will definitely return.

  • 12 Juni 2020 pada 18:43
    Permalink

    It’s really a great and useful piece of information. I’m glad that you shared this useful info with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.

  • 13 Juni 2020 pada 17:51
    Permalink

    Woah! I’m really enjoying the template/theme of this blog. It’s simple, yet effective. A lot of times it’s tough to get that “perfect balance” between superb usability and appearance. I must say you have done a excellent job with this. In addition, the blog loads extremely fast for me on Internet explorer. Exceptional Blog!

  • 13 Juni 2020 pada 18:13
    Permalink

    Hello there! I know this is kinda off topic but I was wondering if you knew where I could get a captcha plugin for my comment form? I’m using the same blog platform as yours and I’m having trouble finding one? Thanks a lot!

  • 14 Juni 2020 pada 04:45
    Permalink

    fantastic submit, very informative. I’m wondering why the other experts of this sector don’t understand this. You must continue your writing. I’m confident, you’ve a huge readers’ base already!

  • 14 Juni 2020 pada 18:30
    Permalink

    I truly appreciate this post. I’ve been looking all over for this! Thank goodness I found it on Bing. You’ve made my day! Thx again

  • 15 Juni 2020 pada 09:07
    Permalink

    I’ve learn a few just right stuff here. Definitely value bookmarking for revisiting. I wonder how much attempt you put to make any such great informative website.

  • 16 Juni 2020 pada 17:07
    Permalink

    I was just searching for this info for a while. After six hours of continuous Googleing, at last I got it in your web site. I wonder what is the lack of Google strategy that don’t rank this kind of informative sites in top of the list. Normally the top sites are full of garbage.

  • 17 Juni 2020 pada 12:39
    Permalink

    I’m really impressed, I have to say. I just now found this blog but I’m at a party right now so I will have to read the rest of this later on when I can find the time and I’m able to read it without distractions. Seeing your blog is way better than snuggles. I don’t even know where to go now now that I have seen this.

  • 18 Juni 2020 pada 18:11
    Permalink

    Thanks for helping out, excellent information. “Nobody can be exactly like me. Sometimes even I have trouble doing it.” by Tallulah Bankhead.

  • 19 Juni 2020 pada 13:29
    Permalink

    Thanks for the article, can I set it up so I get an alert email whenever you make a fresh article?

  • 19 Juni 2020 pada 17:40
    Permalink

    It’s like you read my thoughts! Thanks for writing this. Great read.

  • 20 Juni 2020 pada 11:36
    Permalink

    Nice read. I have been looking everywhere for this! I have been looking everywhere for this! Seeingyour contentis waybetter than kissing.

  • 21 Juni 2020 pada 02:37
    Permalink

    I visited various sites but the audio quality for audio songs existing at this website is in fact marvelous.

  • 21 Juni 2020 pada 06:57
    Permalink

    Greetings, I do believe your web site could be having internet browser compatibility issues. Whenever I take a look at your website in Safari, it looks fine however when opening in I.E., it has some overlapping issues. I just wanted to provide you with a quick heads up! Aside from that, great site.

  • 21 Juni 2020 pada 08:54
    Permalink

    This is a topic which is near to my heart… Cheers!
    Where are your contact details though?

  • 21 Juni 2020 pada 23:37
    Permalink

    I’m impressed, I have to admit. Rarely do I come across a blog that’s equally educative and amusing, and without a doubt, you have hit the nail on the head. The problem is something not enough people are speaking intelligently about. Now i’m very happy that I found this during my hunt for something concerning this.

  • 22 Juni 2020 pada 01:23
    Permalink

    Great beat ! I would like to apprentice while
    you amend your website, how can i subscribe for a blog website?
    The account aided me a acceptable deal. I had been a little bit acquainted of this your broadcast provided bright
    clear concept

  • 22 Juni 2020 pada 04:44
    Permalink

    I don’t even know the way I ended up here, but I assumed this submit was good.
    I don’t know who you’re however certainly you’re going to a
    famous blogger if you aren’t already. Cheers!

  • 22 Juni 2020 pada 10:06
    Permalink

    We’re a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your website offered us with valuable information to work on. You’ve done an impressive job and our entire community will be thankful to you.

  • 23 Juni 2020 pada 10:24
    Permalink

    magnificent points altogether, you just gained a brand new reader. What would you suggest about your post that you made some days ago? Any positive?

  • 25 Juni 2020 pada 12:33
    Permalink

    I’m so happy to read this. This is the type of manual that needs to be given and not the accidental misinformation that is at the other blogs. Appreciate your sharing this best doc.

  • 25 Juni 2020 pada 13:16
    Permalink

    Just want to say your article is as surprising. The clearness in your post is simply great and i could assume you’re an expert on this subject. Fine with your permission allow me to grab your feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please continue the enjoyable work.

  • 27 Juni 2020 pada 10:24
    Permalink

    Hi, I do think this is a great blog. I stumbledupon it
    😉 I’m going to come back yet again since i have book marked
    it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to help others.

  • 28 Juni 2020 pada 18:55
    Permalink

    I enjoyed reading this. Interesting content. You’ve made my day! Thx again.

  • 30 Juni 2020 pada 12:29
    Permalink

    Almost all of the things you state happens to be astonishingly appropriate and that makes me ponder why I hadn’t looked at this in this light previously. Your piece really did switch the light on for me personally as far as this particular topic goes. Nonetheless at this time there is actually just one position I am not too cozy with and whilst I make an effort to reconcile that with the actual central theme of the issue, allow me see what the rest of your visitors have to say.Nicely done.

  • 30 Juni 2020 pada 13:24
    Permalink

    I have been browsing on-line more than three hours lately, yet I by no means discovered any interesting article like yours. It is lovely worth enough for me. Personally, if all website owners and bloggers made just right content as you did, the net will be a lot more useful than ever before.

  • 1 Juli 2020 pada 04:01
    Permalink

    Great amazing things here. I am very satisfied to look your article. Thanks a lot and i am taking a look ahead to touch you. Will you kindly drop me a e-mail?

  • 2 Juli 2020 pada 12:14
    Permalink

    Wow! This could be one particular of the most helpful blogs We’ve ever arrive across on this subject. Actually Fantastic. I am also an expert in this topic so I can understand your hard work.

  • 3 Juli 2020 pada 06:40
    Permalink

    Interesting content. You are a very persuasive writer. I truly appreciate this post. Is there new information on this?

  • 15 Juli 2020 pada 01:27
    Permalink

    I’ve been absent for some time, but now I remember why I used to love this website. Thanks, I’ll try and check back more often. How frequently you update your website?

  • 16 Juli 2020 pada 03:36
    Permalink

    This information is magnificent. I have just learned new things because of your website. It’s like you wrote the book on it or something. You’ve made my day! Thx again.

  • 16 Juli 2020 pada 21:24
    Permalink

    I enjoyed reading this. Some nice points there. Thumbs up! It’s like you wrote the book on it or something.

  • 18 Juli 2020 pada 10:04
    Permalink

    You can certainly see your expertise in the work you write. The world hopes for more passionate writers like you who are not afraid to say how they believe. All the time go after your heart. “If the grass is greener in the other fellow’s yard – let him worry about cutting it.” by Fred Allen.

  • 23 Juli 2020 pada 15:02
    Permalink

    Thanks for writing this. Nice write up. Good job on this article! I bookmarked it to my bookmark site list and will be checking back soon.

  • 27 Juli 2020 pada 20:18
    Permalink

    Nice write up. This article reminds me of this guy I recently met. Nice write up. You are obviously very knowledgeable.

  • 31 Juli 2020 pada 15:45
    Permalink

    I really like your article. I enjoyed your post. Thank you. I truly appreciate individuals that do what you are doing. You are obviously very knowledgeable.

  • 8 Agustus 2020 pada 07:04
    Permalink

    I just want to say I am all new to weblog and certainly savored your page. Most likely I’m going to bookmark your site . You absolutely have fabulous writings. Appreciate it for sharing your blog site.

  • 12 Agustus 2020 pada 09:57
    Permalink

    F*ckin’ awesome things here. I’m very glad to see your post. Thanks so much and i am looking forward to contact you. Will you kindly drop me a mail?

  • 15 Agustus 2020 pada 13:11
    Permalink

    Very well written story. It will be supportive to everyone who utilizes it, including me. Keep up the good work – looking forward to more posts.

  • 25 September 2020 pada 21:32
    Permalink

    MuoCEp I see something genuinely interesting about your website so I bookmarked.

  • 13 Oktober 2020 pada 16:49
    Permalink

    What i do not realize is in reality how you are now not actually much more well-liked than you might be right now. You’re very intelligent. You realize thus significantly in terms of this topic, made me for my part imagine it from so many various angles. Its like men and women are not fascinated unless it is one thing to do with Girl gaga! Your own stuffs great. At all times maintain it up!

  • 14 Oktober 2020 pada 18:36
    Permalink

    I’ve been exploring for a bit for any high-quality articles or weblog posts in this kind of house . Exploring in Yahoo I eventually stumbled upon this web site. Studying this information So i’m satisfied to show that I have an incredibly just right uncanny feeling I found out exactly what I needed. I most for sure will make certain to do not disregard this website and provides it a look a relentless basis.

  • 16 Oktober 2020 pada 05:23
    Permalink

    Nice post. I learn something totally new and challenging on sites I stumbleupon on a daily basis. It’s always helpful to read articles from other authors and use something from other sites.

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan.