Sonny Takumansang jadi “corong” Pemkot Manado, Steven Runtuwene promosi ke DPM-PTSP

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Sonny Takumansang dan Steven Runtuwene usai dilantik tadi malam.(foto: donwu-beritasulut)

MANADO, BERITASULUT.CO.ID – Corong Pemkot Manado kini berpindah dari Steven Runtuwene SSos kepada Drs Sonny Takumansang MSi, setelah pada Senin (14/01/2019) tadi malam dilakukan pelantikan Kepala Bagian Pemerintahan dan Hubungan Masyarakat (Pemhumas) Setda Kota Manado, oleh Wakil Walikota Mor D Bastiaan SE atas nama Walikota DR GS Vicky Lumentut (GSVL).

Pelantikan yang lakukan di Ruang Serbaguna Kantor Walikota, Jl Balaikota Tikala, beramaan dengan 42 pejabat administrator dan fungsional (eselon III) lainnya di lingkup Pemkot Manado.

Sebelumnya, Takumansang sendiri menjabat Sekretaris Dinas Linkungan Hidup (DLH) Kota Manado, bahkan pernah dipercayakan memegang wilayah pemerintahan sebagai Camat Bunaken dan Camat Tuminting.

Adapun Steven Runtuwene dipromosikan menempati jabatan Kepala Bidang Pengendalian dan Kebijakan pada Dinas Penanamam Modal dan Pelayanan Terpadu Satu Pintu (DPM-PTSP) Kota Manado.

Runtuwene promosi jabatan karena jabatannya di Bagian Pemhumas hanya Pelaksana Tugas (Plt) Kabag, karena jabatan definitifnya adalah Kepala Sub Bagian (Kasubag) Humas pada Bagian Pemhumas.

“Sebagai ASN, ditempatkan dimana saja kami harus siap, dan berinovasi di tempat yang baru,” ujar keduanya kompak, usai pelantikan.

Diketahui, ada 43 pejabat yang dilantik, terdiri atas 9 Kepala Bagian, 17 Sekretaris Badan/Dinas, 2 Inspektur Pembantu, 10 Kepala Bidang, 3 Camat dan 2 Kepala SMP. Mereka adalah:

KEPALA BAGIAN
1. Ir Johan Lumain MSi : Kabag Pembangunan
2. Ir Nofly Talumewo : Kabag Perekonomian dan SDA
3. Stefly Modaso SPi MSi : Kabag Tata Usaha Pimpinan dan Protokol
4. Juddy Edward ST : Kabag Pengadaan Barang dan Jasa
5. Wanda Astrid Lumentut SIP : Kabag Umum
6. Drs Sonny Takumansang MSi : Kabag Pemerintahan dan Hubungan Masyarakat
7. Berty Tulung SSos : Kabag Infrastruktur Kawasan Perkotaan
8. Drs Sigfrid Mandag MSi : Kabag Organisasi dan Penandayagunaan Aparatur Daerah
9. Jerry Lasut SH MH : Kabag Umum Sekretariat DPRD

SEKRETARIS BADAN/DINAS
1. Treisje Mokalu SPd : Sekretaris Satuan Polisi Pamong Praja
2. Marthen Kapojos SSos MSi : Sekretaris Badan Kesatuan Bangsa dan Politik
3. Drs Johanes Karisoh : Sekretaris Badan Penelitian, Perencanan, dan Pengembangan Daerah
4. Inov Waleleng SSos MSi : Sekretaris Badan Kepegawaian dan SDM
5. Ir Ester Mamarimbing : Sekretaris Badan Pendapatan Daerah
6. Peter Eman ST : Sekretaris Badan Penanggulangan Bencana Daerah
7. Welliam Wongkar SE : Sekretaris Dinas Lingkungan Hidup
8. Nortje Mengko SPd : Sekretaris Dinas Pendidikan
9. dr Marini Kapojos : Sekretaris Dinas Kesehatan
10. Drs Estevanus Towoliu MSi : Sekretaris Dinas Sosial dan Pemberdayaan Masyarakat
11. Ir Macky Gosal : Sekretaris Dinas Tenaga Kerja
12. Moody Monareh SSos : Sekretaris Dinas Perhubungan
13. Mursid Pangalima SSTP : Sekretaris Dinas Komunikasi dan Informatika
14. Steven Tairas ST MSi : Sekretaris Dinas Pekerjaan Umum dan Penataan Ruang
15. Drs Sonny Sondakh : Sekretaris Dinas Koperasi dan UMKM
16. Paulia Rumate SH : Sekretaris Dinas Pengendalian Penduduk dan KB
17. Stevni Rengkung SH : Sekretaris Dinas Penanamam Modal dan PTSP

INSPEKTUR PEMBANTU
1. Ir Rizal Sapulete : Inspektur Pembantu Wilayah I Inspektorat
2. Stery Akay SH : Inspektur Pembantu Wilayah II Inspektorat

KEPALA BIDANG
1. Viviani Ismayanti SP MSi : Kabid Perencanaan dan Pengembangan Iklim Penanaman Modal pada Dinas Penanamam Modal dan PTSP
2. Richard Rorong SE Ak : Kabid Promosi dan Kerjasama Penanaman Modal pada Dinas Penanamam Modal dan PTSP
3. Steven Runtuwene SSos : Kabid Pengendalian dan Kebijakan pada Dinas Penanamam Modal dan PTSP
4. Christian Sumilat ST : Kabid Data Pelayanan Informasi dan Pengaduan pada Dinas Penanamam Modal dan PTSP
5. Victor Sompie ST : Kabid Perizinan Pembangunan pada Dinas Penanamam Modal dan PTSP
6. Steven Nangoy SE : Kabid Perizinan Ekonomi dan Sosial pada Dinas Penanamam Modal dan PTSP
7. Muhin Sumaila SPd : Kabid Perizinan Lingkungan Hidup dan Perhubungan pada Dinas Penanamam Modal dan PTSP
8. Lufry Gerungan SSos : Kabid Pembukuan, Pelaporan dan Teknologi Informasi pada Badan Pendapatan Daerah
9. Fengky Mamirahi SIP : Kabid Penegakan Perundang-Undangan Daerah pada Satuan Polisi Pamong Praja
10. Olvie Mangindaan ST MSi : Kabid Perencanaan Infrastruktur dan Pembangunan Wilayah pada Sekretaris Badan Penelitian, Perencanan, dan Pengembangan Daerah

CAMAT
1. Zainal Nawai SSos : Camat Singkil
2. Drs Boyke Pandean : Camat Bunaken
3. Handry Lasut SE : Camat Sario

KEPALA SEKOLAH
1. Adeleida Kemor SPd MAP : Kepala SMP Negeri 1 Manado
2. Drs Ronald Nayoan MPd : Kepala SMP Negeri 8 Manado

Wawali Mor berharap pejabat yang baru dilantik dapat memberikan spirit baru di tempat yang baru di awal tahun baru 2019 ini. “Jabatan yang baru ini harus jadi semangat yang baru di tahun 2019. Jadilah contoh dan teladan bagi bawahan, dan bagi masyarakat secara umum,” ujarnya.(DONWU)

.

Baca Juga:  Diikuti 33 pejabat, besok mulai assessment 11 jabatan eselon II Pemkot Manado

182 tanggapan untuk “Sonny Takumansang jadi “corong” Pemkot Manado, Steven Runtuwene promosi ke DPM-PTSP

  • 18 April 2020 pada 09:03
    Permalink

    I just want to mention I am beginner to blogs and actually savored your blog. Almost certainly I’m want to bookmark your blog . You certainly have terrific posts. Thank you for sharing your webpage.

  • 23 April 2020 pada 15:25
    Permalink

    I?d have to get in touch with you below. Which is not something I usually do! I appreciate reading a post that will certainly make individuals believe. Also, thanks for allowing me to comment!

  • 24 April 2020 pada 11:13
    Permalink

    Today, with all the fast chosen lifestyle that everyone leads, credit cards have a huge demand in the economy. Persons out of every arena are using credit card and people who are not using the card have made arrangements to apply for 1. Thanks for spreading your ideas in credit cards.

  • 25 April 2020 pada 11:54
    Permalink

    Hey! This post could not be written any better! Reading this post reminds me of my good old room mate! He always kept chatting about this. I will forward this write-up to him. Fairly certain he will have a good read. Many thanks for sharing!

  • 25 April 2020 pada 13:04
    Permalink

    Great information. Lucky me I recently found your site by accident (stumbleupon). I’ve saved as a favorite for later.

  • 25 April 2020 pada 13:20
    Permalink

    Udowodniono również, że CBD pomaga w leczeniu padaczki dziecięcej i innych zaburzeń napadowych. Niektóre dowody wskazują na właściwości przeciwnowotworowe CBD i korzyści w zarządzaniu skutkami ubocznymi leczenia raka.

  • 25 April 2020 pada 22:26
    Permalink

    I used to be able to find good info from your blog articles.

  • 26 April 2020 pada 01:07
    Permalink

    Hi my loved one! I want to say that this post is amazing, nice written and include approximately all vital infos. I¡¦d like to look more posts like this .

  • 26 April 2020 pada 11:06
    Permalink

    Way cool! Some very valid points! I appreciate you writing this write-up and also the rest of the site is very good.

  • 26 April 2020 pada 14:25
    Permalink

    You made some respectable factors there. I appeared on the web for the problem and located most people will go together with together with your website.

  • 26 April 2020 pada 22:57
    Permalink

    I have observed that in the world nowadays, video games are definitely the latest popularity with kids of all ages. There are occassions when it may be unattainable to drag your family away from the video games. If you want the very best of both worlds, there are several educational gaming activities for kids. Thanks for your post.

  • 26 April 2020 pada 22:57
    Permalink

    I blog quite often and I truly thank you for your content. This great article has really peaked my interest. I’m going to book mark your site and keep checking for new details about once a week. I opted in for your RSS feed as well.

  • 27 April 2020 pada 03:59
    Permalink

    You have made some good points there. I checked on the internet to learn more about the issue and found most individuals will go along with your views on this website.

  • 27 April 2020 pada 20:20
    Permalink

    I simply want to mention I am beginner to blogs and actually savored your blog site. More than likely I’m likely to bookmark your website . You absolutely have incredible writings. Kudos for sharing with us your website.

  • 27 April 2020 pada 21:10
    Permalink

    fantastic publish, very informative. I’m wondering why the opposite experts of this sector don’t understand this. You must continue your writing. I am sure, you have a huge readers’ base already!

  • 28 April 2020 pada 17:40
    Permalink

    Way cool! Some very valid points! I appreciate you penning this article and also the rest of the website is really good.

  • 29 April 2020 pada 13:29
    Permalink

    I love your blog.. very nice colors & theme. Did you design this website yourself or did you hire someone to do it for you? Plz respond as I’m looking to create my own blog and would like to find out where u got this from. cheers

  • 29 April 2020 pada 18:06
    Permalink

    Hello there! I just wish to give you a big thumbs up for the great information you’ve got right here on this post. I am returning to your site for more soon.

  • 29 April 2020 pada 22:06
    Permalink

    whoah this blog is magnificent i love reading your articles. Keep up the great work! You know, many people are looking around for this information, you can help them greatly.

  • 30 April 2020 pada 01:44
    Permalink

    I enjoy reading through an article that can make people think. Also, thank you for allowing for me to comment.

  • 30 April 2020 pada 07:01
    Permalink

    Very good post. I will be going through many of these issues as well..

  • 30 April 2020 pada 13:43
    Permalink

    fantastic points altogether, you simply gained a brand new reader. What would you suggest in regards to your post that you made some days ago? Any positive?

  • 30 April 2020 pada 19:20
    Permalink

    Howdy very nice web site!! Guy .. Excellent .. Superb .. I’ll bookmark your site and take the feeds additionally…I am glad to search out numerous helpful information right here within the post, we’d like develop extra techniques on this regard, thanks for sharing.

  • 30 April 2020 pada 19:53
    Permalink

    Oh my goodness! Awesome article dude! Thank you so much, However I am experiencing problems with your RSS. I don’t understand why I cannot subscribe to it. Is there anybody getting identical RSS problems? Anyone who knows the answer will you kindly respond? Thanks.

  • 1 Mei 2020 pada 07:20
    Permalink

    Your style is really unique in comparison to other people I have read stuff from. Many thanks for posting when you have the opportunity, Guess I will just bookmark this blog.

  • 1 Mei 2020 pada 23:32
    Permalink

    This is a great tip particularly to those fresh to the blogosphere. Simple but very precise info… Thank you for sharing this one. A must read post!

  • 2 Mei 2020 pada 01:26
    Permalink

    I needed to thank you for this great read!! I definitely loved every little bit of it. I have you book marked to look at new stuff you post…

  • 3 Mei 2020 pada 00:31
    Permalink

    Thanks for these pointers. One thing I should also believe is that credit cards providing a 0% rate often appeal to consumers with zero interest rate, instant authorization and easy on the net balance transfers, nevertheless beware of the real factor that will certainly void your own 0% easy street annual percentage rate and to throw one out into the very poor house in no time.

  • 3 Mei 2020 pada 04:49
    Permalink

    Hola! Quick question that’s completely off subject. Do you know how to make your blog mobile friendly? Our internet site looks odd when browsing via my apple iphone. I am just trying to uncover the template or wordpress tool that may well be able to correct this problem. In case you have any suggestions, remember to share. With thanks!

  • 3 Mei 2020 pada 18:09
    Permalink

    Great work! This is the type of information that should be shared around the net. Shame on Google for not positioning this post higher! Come on over and visit my website . Thanks =)

  • 3 Mei 2020 pada 22:33
    Permalink

    You really make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be actually something that I think I would never understand. It seems too complicated and extremely broad for me. I’m looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!

  • 3 Mei 2020 pada 23:36
    Permalink

    I simply could not leave your website before suggesting that I actually loved the usual info a person supply on your guests? Is going to be back continuously in order to check out new posts.

  • 4 Mei 2020 pada 01:49
    Permalink

    Great information. Lucky me I ran across your site by accident (stumbleupon). I have bookmarked it for later!

  • 4 Mei 2020 pada 14:56
    Permalink

    You made some decent points there. I looked on the web to find out more about the issue and found most individuals will go along with your views on this web site.

  • 5 Mei 2020 pada 00:39
    Permalink

    Greetings! Very useful advice within this post! It is the little changes that will make the greatest changes. Thanks for sharing!

  • 5 Mei 2020 pada 05:46
    Permalink

    This is a topic that is close to my heart… Take care! Exactly where can I find the contact details for questions?

  • 5 Mei 2020 pada 11:08
    Permalink

    Good post. I learn something new and challenging on sites I stumbleupon every day. It’s always useful to read through content from other writers and practice something from other websites.

  • 5 Mei 2020 pada 18:17
    Permalink

    I needed to thank you for this very good read!! I absolutely loved every bit of it. I have got you book-marked to check out new things you post…

  • 8 Mei 2020 pada 21:22
    Permalink

    This is a great tip particularly to those new to the blogosphere. Short but very precise info… Thank you for sharing this one. A must read post.

  • 9 Mei 2020 pada 18:59
    Permalink

    Merely wanna remark on few general things, The website design and style is perfect, the written content is rattling superb. “If a man does his best, what else is there” by George Smith Patton, Jr..

  • 10 Mei 2020 pada 19:16
    Permalink

    I happen to be commenting to let you know of the cool experience my wife’s princess encountered using your site. She realized such a lot of details, including how it is like to have an excellent teaching style to have the others clearly fully grasp chosen advanced matters. You truly did more than our desires. I appreciate you for presenting the good, dependable, explanatory as well as unique guidance on that topic to Tanya.

  • 11 Mei 2020 pada 20:18
    Permalink

    Oh my goodness! Impressive article dude! Many thanks, However I am going through problems with your RSS. I don’t understand the reason why I cannot subscribe to it. Is there anyone else having the same RSS issues? Anybody who knows the answer can you kindly respond? Thanks!

  • 11 Mei 2020 pada 22:51
    Permalink

    One other thing I would like to mention is that in place of trying to fit all your online degree tutorials on days that you conclude work (since the majority of people are exhausted when they get home), try to receive most of your lessons on the week-ends and only a couple of courses for weekdays, even if it means a little time off your weekend break. This is fantastic because on the week-ends, you will be a lot more rested and also concentrated on school work. Thanks a bunch for the different guidelines I have learned from your weblog.

  • 12 Mei 2020 pada 04:35
    Permalink

    Appreciating the commitment you put into your site and detailed information you offer. It’s great to come across a blog every once in a while that isn’t the same out of date rehashed material. Wonderful read! I’ve bookmarked your site and I’m including your RSS feeds to my Google account.

  • 13 Mei 2020 pada 07:58
    Permalink

    You are so cool! I do not suppose I’ve read something like that before. So nice to find somebody with a few genuine thoughts on this issue. Really.. many thanks for starting this up. This web site is something that is required on the web, someone with a little originality.

  • 13 Mei 2020 pada 16:58
    Permalink

    Very good info. Lucky me I ran across your site by chance (stumbleupon). I have bookmarked it for later!

  • 14 Mei 2020 pada 19:46
    Permalink

    The very next time I read a blog, Hopefully it does not fail me as much as this one. I mean, I know it was my choice to read, nonetheless I actually thought you would probably have something useful to say. All I hear is a bunch of moaning about something you could possibly fix if you were not too busy seeking attention.

  • 15 Mei 2020 pada 05:38
    Permalink

    Hi there! This post could not be written much better! Reading through this article reminds me of my previous roommate! He constantly kept talking about this. I will forward this post to him. Fairly certain he will have a great read. Thank you for sharing!

  • 15 Mei 2020 pada 11:18
    Permalink

    Hi, I do think this is an excellent site. I stumbledupon it 😉 I am going to come back yet again since I book marked it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to help others.

  • 15 Mei 2020 pada 17:05
    Permalink

    Terrific work! This is the kind of information that are meant to be shared across the web. Disgrace on the search engines for not positioning this publish upper! Come on over and discuss with my site . Thank you =)

  • 16 Mei 2020 pada 06:11
    Permalink

    We absolutely love your blog and find a lot of your post’s to be exactly I’m looking for. Do you offer guest writers to write content for you? I wouldn’t mind writing a post or elaborating on a number of the subjects you write with regards to here. Again, awesome website!

  • 16 Mei 2020 pada 18:01
    Permalink

    Thanks , I’ve just been searching for info approximately this subject for a long time and yours is the best I have discovered till now. However, what about the bottom line? Are you certain in regards to the source?

  • 17 Mei 2020 pada 05:14
    Permalink

    Hello there! This post couldn’t be written any better! Reading through this post reminds me of my previous roommate! He constantly kept preaching about this. I am going to forward this post to him. Fairly certain he will have a very good read. Many thanks for sharing!

  • 17 Mei 2020 pada 06:30
    Permalink

    Heya i’m for the first time here. I came across this board and I find It truly useful & it helped me out much. I hope to offer something back and help others like you aided me.

  • 17 Mei 2020 pada 21:58
    Permalink

    whoah this weblog is excellent i love studying your posts. Stay up the good paintings! You already know, many people are looking round for this information, you could aid them greatly.

  • 17 Mei 2020 pada 22:02
    Permalink

    You actually make it appear really easy along with your presentation but I in finding this matter to be really one thing that I feel I’d never understand. It kind of feels too complex and very vast for me. I am having a look forward in your next post, I¡¦ll try to get the dangle of it!

  • 18 Mei 2020 pada 01:46
    Permalink

    When I originally left a comment I seem to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now every time a comment is added I receive 4 emails with the same comment. Perhaps there is a way you can remove me from that service? Appreciate it.

  • 18 Mei 2020 pada 13:17
    Permalink

    Hey! This is my first visit to your blog! We are a team of volunteers and starting a new initiative in a community in the same niche. Your blog provided us valuable information to work on. You have done a outstanding job!

  • 19 Mei 2020 pada 15:28
    Permalink

    When do you think this Real Estate market will go back right side up? Or is it still too early to tell? We are seeing a lot of housing foreclosures in Winter Park Florida. What about you? I would love to get your feedback on this.

  • 20 Mei 2020 pada 00:21
    Permalink

    Hi! I could have sworn I’ve been to this website before but after browsing through many of the articles I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely delighted I found it and I’ll be book-marking it and checking back often!

  • 20 Mei 2020 pada 01:34
    Permalink

    One other thing is that an online business administration program is designed for learners to be able to efficiently proceed to bachelor’s degree courses. The 90 credit diploma meets the lower bachelor college degree requirements then when you earn the associate of arts in BA online, you may have access to up to date technologies on this field. Several reasons why students have to get their associate degree in business is because they’re interested in this area and want to obtain the general schooling necessary ahead of jumping in to a bachelor diploma program. Thanks for the tips you provide as part of your blog.

  • 20 Mei 2020 pada 12:09
    Permalink

    Very nice info and straight to the point. I am not sure if this is in fact the best place to ask but do you people have any ideea where to hire some professional writers? Thanks 🙂

  • 20 Mei 2020 pada 13:05
    Permalink

    I used to be able to find good info from your articles.

  • 20 Mei 2020 pada 16:32
    Permalink

    Generally I do not read post on blogs, but I would like to say that this write-up very compelled me to take a look at and do so! Your writing style has been amazed me. Thank you, quite great article.

  • 21 Mei 2020 pada 11:36
    Permalink

    After I initially left a comment I appear to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on every time a comment is added I get 4 emails with the exact same comment. Perhaps there is a way you are able to remove me from that service? Many thanks.

  • 23 Mei 2020 pada 10:21
    Permalink

    Good day! Do you use Twitter? I’d like to follow you if that would be okay. I’m absolutely enjoying your blog and look forward to new posts.|

  • 25 Mei 2020 pada 22:24
    Permalink

    You ought to take part in a contest for one of the finest websites on the web. I’m going to highly recommend this website!

  • 26 Mei 2020 pada 15:34
    Permalink

    Hi there, just became alert to your blog through Google, and found that it’s really informative. I am going to watch out for brussels. I’ll be grateful if you continue this in future. A lot of people will be benefited from your writing. Cheers!

  • 26 Mei 2020 pada 16:23
    Permalink

    I truly love your website.. Excellent colors & theme. Did you create this web site yourself? Please reply back as I’m attempting to create my own personal blog and want to know where you got this from or exactly what the theme is called. Kudos!

  • 27 Mei 2020 pada 21:06
    Permalink

    whoah this weblog is great i like studying your articles. Stay up the good work! You know, lots of persons are hunting round for this information, you could aid them greatly.

  • 27 Mei 2020 pada 22:20
    Permalink

    This is the perfect site for anybody who really wants to understand this topic. You realize so much its almost tough to argue with you (not that I personally would want to…HaHa). You certainly put a new spin on a topic which has been written about for decades. Excellent stuff, just wonderful.

  • 28 Mei 2020 pada 01:09
    Permalink

    An outstanding share! I’ve just forwarded this onto a co-worker who was conducting a little research on this. And he actually ordered me dinner simply because I stumbled upon it for him… lol. So allow me to reword this…. Thanks for the meal!! But yeah, thanx for spending the time to talk about this matter here on your website.

  • 28 Mei 2020 pada 09:23
    Permalink

    you’re in point of fact a excellent webmaster. The site loading speed is amazing. It seems that you are doing any distinctive trick. Furthermore, The contents are masterwork. you’ve performed a great activity on this subject!

  • 28 Mei 2020 pada 12:20
    Permalink

    An outstanding share! I’ve just forwarded this onto a friend who had been doing a little research on this. And he in fact ordered me dinner because I discovered it for him… lol. So let me reword this…. Thanks for the meal!! But yeah, thanks for spending the time to discuss this matter here on your internet site.

  • 28 Mei 2020 pada 15:51
    Permalink

    Oh my goodness! Incredible article dude! Thanks, However I am going through issues with your RSS. I don’t understand why I can’t join it. Is there anybody else having identical RSS issues? Anybody who knows the solution can you kindly respond? Thanks!!

  • 28 Mei 2020 pada 17:32
    Permalink

    I really love your site.. Excellent colors & theme. Did you build this site yourself? Please reply back as I’m wanting to create my very own site and would love to learn where you got this from or exactly what the theme is named. Many thanks!

  • 28 Mei 2020 pada 19:51
    Permalink

    I keep listening to the news update talk about getting free online grant applications so I have been looking around for the finest site to get one. Could you tell me please, where could i get some?

  • 28 Mei 2020 pada 21:59
    Permalink

    Wow! This could be one particular of the most helpful blogs We have ever arrive across on this subject. Actually Magnificent. I’m also a specialist in this topic so I can understand your effort.

  • 29 Mei 2020 pada 07:37
    Permalink

    Your style is unique compared to other people I’ve read stuff from. I appreciate you for posting when you have the opportunity, Guess I’ll just bookmark this blog.

  • 29 Mei 2020 pada 13:19
    Permalink

    I’d like to thank you for the efforts you have put in penning this website. I’m hoping to view the same high-grade content from you in the future as well. In truth, your creative writing abilities has encouraged me to get my own, personal website now 😉

  • 29 Mei 2020 pada 14:25
    Permalink

    Oh my goodness! Amazing article dude! Thank you so much, However I am going through problems with your RSS. I don’t know the reason why I cannot join it. Is there anybody else having similar RSS problems? Anyone who knows the solution will you kindly respond? Thanks!!

  • 30 Mei 2020 pada 22:02
    Permalink

    Spot on with this write-up, I actually believe this site needs a lot more attention. I’ll probably be back again to read through more, thanks for the advice!

  • 31 Mei 2020 pada 05:59
    Permalink

    This site certainly has all of the information I wanted concerning this subject and didn’t know who to ask.

  • 31 Mei 2020 pada 08:28
    Permalink

    This website was… how do I say it? Relevant!! Finally I’ve found something which helped me. Thank you!

  • 31 Mei 2020 pada 12:41
    Permalink

    Component of writing writing can be another fun, should you know then you are able to write otherwise it can be complicated to publish.

  • 31 Mei 2020 pada 14:54
    Permalink

    This site was… how do I say it? Relevant!! Finally I’ve found something that helped me. Thanks a lot!

  • 31 Mei 2020 pada 18:29
    Permalink

    I have discovered that costs for internet degree pros tend to be a great value. For instance a full Bachelor’s Degree in Communication in the University of Phoenix Online consists of Sixty credits with $515/credit or $30,900. Also American Intercontinental University Online offers a Bachelors of Business Administration with a full education course feature of 180 units and a price of $30,560. Online learning has made taking your education far more easy because you may earn your degree from the comfort of your abode and when you finish working. Thanks for all tips I have really learned through the web site.

  • 31 Mei 2020 pada 18:44
    Permalink

    Thank you a bunch for sharing this with all of us you actually recognize what you are talking approximately! Bookmarked. Kindly also visit my site =). We may have a hyperlink exchange arrangement among us!

  • 31 Mei 2020 pada 20:29
    Permalink

    I must thank you for the efforts you have put in penning this website. I am hoping to check out the same high-grade blog posts from you later on as well. In truth, your creative writing abilities has inspired me to get my own blog now 😉

  • 1 Juni 2020 pada 15:21
    Permalink

    I’d must check with you here. Which is not one thing I often do! I enjoy studying a put up that may make people think. Additionally, thanks for permitting me to comment!

  • 1 Juni 2020 pada 15:27
    Permalink

    Nhận tiền thưởng tiền gửi w88 lớn của bạn khi bạn đăng ký ngày hôm nay. Sòng bạc W88, máy đánh bạc W88. Bắt đầu chơi

  • 1 Juni 2020 pada 15:39
    Permalink

    Wow! This could be one particular of the most helpful blogs We’ve ever arrive across on this subject. Actually Fantastic. I’m also a specialist in this topic therefore I can understand your hard work.

  • 1 Juni 2020 pada 18:43
    Permalink

    Very good post! We will be linking to this particularly great content on our website. Keep up the good writing.

  • 2 Juni 2020 pada 03:37
    Permalink

    Hello.This post was really motivating, especially because I was searching for thoughts on this topic last Tuesday.

  • 2 Juni 2020 pada 07:40
    Permalink

    Hi there! Do you know if they make any plugins to help with Search Engine Optimization? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good gains. If you know of any please share. Kudos!

  • 2 Juni 2020 pada 10:14
    Permalink

    Good post. I learn something totally new and challenging on sites I stumbleupon everyday. It will always be helpful to read content from other writers and practice a little something from other web sites.

  • 2 Juni 2020 pada 11:00
    Permalink

    You’ve made some really good points there. I checked on the internet for more info about the issue and found most individuals will go along with your views on this web site.

  • 2 Juni 2020 pada 11:54
    Permalink

    I’m not sure why but this website is loading very slow for me. Is anyone else having this issue or is it a issue on my end? I’ll check back later and see if the problem still exists.

  • 2 Juni 2020 pada 23:21
    Permalink

    Thank you for the sensible critique. Me and my neighbor were just preparing to do some research about this. We got a grab a book from our local library but I think I learned more clear from this post. I am very glad to see such wonderful info being shared freely out there.

  • 3 Juni 2020 pada 01:13
    Permalink

    I’m really enjoying the theme/design of your site. Do you ever run into any internet browser compatibility issues? A few of my blog readers have complained about my website not working correctly in Explorer but looks great in Opera. Do you have any advice to help fix this issue?

  • 3 Juni 2020 pada 01:23
    Permalink

    Youre so cool! I dont suppose Ive learn something like this before. So nice to find any person with some authentic ideas on this subject. realy thanks for starting this up. this website is something that is wanted on the internet, someone with a bit originality. helpful job for bringing something new to the web!

  • 3 Juni 2020 pada 01:44
    Permalink

    Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it. Look advanced to more added agreeable from you! By the way, how could we communicate?

  • 3 Juni 2020 pada 03:02
    Permalink

    This is the right webpage for anybody who really wants to find out about this topic. You understand so much its almost tough to argue with you (not that I actually will need to…HaHa). You certainly put a brand new spin on a topic that’s been discussed for years. Wonderful stuff, just great.

  • 3 Juni 2020 pada 03:21
    Permalink

    I used to be able to find good advice from your blog posts.

  • 3 Juni 2020 pada 13:16
    Permalink

    Hi there, You’ve done an excellent job. I’ll certainly digg it and individually recommend to my friends. I’m confident they will be benefited from this website.

  • 4 Juni 2020 pada 08:26
    Permalink

    It’s hard to find educated people for this subject, but you seem like you know what you’re talking about! Thanks

  • 4 Juni 2020 pada 15:59
    Permalink

    Pretty! This was an incredibly wonderful article. Thank you for supplying these details.

  • 4 Juni 2020 pada 21:09
    Permalink

    Great information. Lucky me I came across your site by accident (stumbleupon). I’ve book-marked it for later.

  • 5 Juni 2020 pada 10:37
    Permalink

    Nice post. I learn something totally new and challenging on websites I stumbleupon on a daily basis. It’s always exciting to read through articles from other authors and use something from their sites.

  • 5 Juni 2020 pada 11:56
    Permalink

    It’s really a great and helpful piece of info. I am glad that you shared this useful info with us. Please stay us informed like this. Thank you for sharing.

  • 5 Juni 2020 pada 13:47
    Permalink

    I really appreciate this post. I’ve been looking all over for this! Thank goodness I found it on Bing. You’ve made my day! Thx again!

  • 5 Juni 2020 pada 20:10
    Permalink

    That is a very good tip particularly to those fresh to the blogosphere. Brief but very accurate information… Many thanks for sharing this one. A must read article.

  • 5 Juni 2020 pada 22:47
    Permalink

    I blog often and I really appreciate your information. This article has really peaked my interest. I am going to book mark your website and keep checking for new information about once per week. I subscribed to your Feed as well.

  • 5 Juni 2020 pada 23:55
    Permalink

    This is the right web site for everyone who wants to find out about this topic. You know a whole lot its almost tough to argue with you (not that I personally would want to…HaHa). You certainly put a new spin on a subject that has been written about for years. Excellent stuff, just wonderful.

  • 7 Juni 2020 pada 03:31
    Permalink

    You made some good points there. I checked on the web for more info about the issue and found most individuals will go along with your views on this web site.

  • 8 Juni 2020 pada 00:01
    Permalink

    I needed to write you one very little word in order to give thanks over again for the pretty ideas you have provided on this page. This is so open-handed with people like you to convey easily all that a number of people would have distributed for an electronic book to end up making some money for their own end, and in particular considering that you might have done it in case you decided. These techniques additionally worked to be a good way to be aware that the rest have a similar keenness just as my very own to realize many more concerning this issue. I think there are several more enjoyable sessions in the future for those who see your blog post.

  • 8 Juni 2020 pada 06:26
    Permalink

    Hello, I think your website could be having browser compatibility problems. When I look at your website in Safari, it looks fine however, when opening in I.E., it has some overlapping issues. I merely wanted to give you a quick heads up! Apart from that, great blog!

  • 8 Juni 2020 pada 17:51
    Permalink

    Hi it’s me, I am also visiting this web site daily, this site is in fact fastidious and the people are actually sharing pleasant thoughts.

  • 9 Juni 2020 pada 03:23
    Permalink

    I do not even know how I ended up here, but I thought this post was good. I don’t know who you are but certainly you’re going to a famous blogger if you aren’t already 😉 Cheers!

  • 9 Juni 2020 pada 04:44
    Permalink

    You are so awesome! I don’t suppose I have read through anything like this before. So nice to find somebody with some unique thoughts on this subject. Seriously.. thank you for starting this up. This web site is something that is required on the internet, someone with some originality.

  • 9 Juni 2020 pada 08:11
    Permalink

    This is the perfect blog for anyone who would like to find out about this topic. You realize a whole lot its almost hard to argue with you (not that I personally would want to…HaHa). You definitely put a brand new spin on a subject which has been written about for a long time. Great stuff, just wonderful.

  • 9 Juni 2020 pada 15:38
    Permalink

    You actually allow it to be seem very easy with the presentation nevertheless i find this matter being really something which I believe I would personally never understand. It seems like too complicated and extremely broad for me. I am looking forward for your post, I will try to find the hang of it!

  • 10 Juni 2020 pada 01:27
    Permalink

    Saved as a favorite, I really like your web site!

  • 10 Juni 2020 pada 11:07
    Permalink

    May I just say what a relief to discover an individual who truly understands what they’re discussing on the net. You certainly know how to bring an issue to light and make it important. A lot more people ought to check this out and understand this side of your story. I was surprised that you aren’t more popular because you surely have the gift.

  • 10 Juni 2020 pada 14:47
    Permalink

    Nice post. I learn something new and challenging on websites I stumbleupon every day. It’s always interesting to read content from other writers and practice a little something from other websites.

  • 10 Juni 2020 pada 17:51
    Permalink

    I blog often and I genuinely thank you for your content. This article has truly peaked my interest. I’m going to book mark your blog and keep checking for new details about once a week. I opted in for your Feed too.

  • 10 Juni 2020 pada 20:43
    Permalink

    Heya i am just for the main time here. I discovered this board and that i find It truly helpful & it helped me to out much. I hope to offer a very important factor again and help others as if you aided me.

  • 11 Juni 2020 pada 18:49
    Permalink

    Hi there, just became alert to your blog through Google, and found that it is really informative. I’m gonna watch out for brussels. I will appreciate if you continue this in future. A lot of people will be benefited from your writing. Cheers!

  • 13 Juni 2020 pada 20:16
    Permalink

    hello there and thank you on your information – I’ve definitely picked up anything new from right here. I did alternatively expertise some technical points using this website, since I skilled to reload the web site a lot of instances previous to I could get it to load correctly. I were puzzling over if your web hosting is OK? Not that I’m complaining, however slow loading circumstances occasions will often affect your placement in google and could harm your high quality rating if ads and ***********|advertising|advertising|advertising and *********** with Adwords. Anyway I’m adding this RSS to my e-mail and could glance out for much extra of your respective intriguing content. Ensure that you update this once more very soon..

  • 13 Juni 2020 pada 20:40
    Permalink

    My brother recommended I might like this website. He was totally right. This post truly made my day. You cann’t imagine simply how much time I had spent for this information! Thanks!

  • 14 Juni 2020 pada 06:40
    Permalink

    Good day! I know this is somewhat off topic but I was wondering which blog platform are you using for this website? I’m getting sick and tired of WordPress because I’ve had problems with hackers and I’m looking at options for another platform. I would be fantastic if you could point me in the direction of a good platform.

  • 14 Juni 2020 pada 20:50
    Permalink

    You can definitely see your enthusiasm in the work you write. The world hopes for even more passionate writers like you who aren’t afraid to say how they believe. Always go after your heart.

  • 16 Juni 2020 pada 18:35
    Permalink

    The very crux of your writing while sounding reasonable at first, did not sit well with me after some time. Somewhere throughout the paragraphs you actually were able to make me a believer but just for a very short while. I however have a problem with your jumps in logic and one might do nicely to help fill in all those gaps. When you can accomplish that, I would surely be amazed.

  • 19 Juni 2020 pada 14:47
    Permalink

    Simply desire to say your article is as amazing. The clarity in your post is just nice and i could assume you are an expert on this subject. Well with your permission allow me to grab your feed to keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please continue the gratifying work.

  • 20 Juni 2020 pada 11:59
    Permalink

    Wonderful, what a webpage it is! This website provides useful data to us, keep it up.

  • 21 Juni 2020 pada 09:52
    Permalink

    Utterly composed content material, thank you for selective information. “No human thing is of serious importance.” by Plato.

  • 21 Juni 2020 pada 13:43
    Permalink

    You’ve made some really good points there. I checked on the web to find out more about the issue and found most people will go along with your views on this web site.

  • 21 Juni 2020 pada 18:37
    Permalink

    After exploring a number of the articles on your web site, I seriously like your technique of blogging.
    I saved it to my bookmark website list and will be checking back in the near future.
    Take a look at my web site too and tell me your opinion.

  • 22 Juni 2020 pada 04:21
    Permalink

    Hi to all, how is the whole thing, I think
    every one is getting more from this site, and your
    views are pleasant in favor of new people.

  • 22 Juni 2020 pada 10:59
    Permalink

    Good ¡V I should certainly pronounce, impressed with your site. I had no trouble navigating through all the tabs as well as related information ended up being truly easy to do to access. I recently found what I hoped for before you know it in the least. Quite unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or anything, website theme . a tones way for your customer to communicate. Excellent task..

  • 25 Juni 2020 pada 14:08
    Permalink

    Hi there, I found your web site via Google while searching for a related topic, your website came up, it looks good. I have bookmarked it in my google bookmarks.

  • 25 Juni 2020 pada 14:51
    Permalink

    Yet another thing I would like to mention is that as an alternative to trying to match all your online degree training on days and nights that you finish off work (since the majority people are drained when they get home), try to arrange most of your instructional classes on the weekends and only one or two courses on weekdays, even if it means taking some time off your end of the week. This is really good because on the weekends, you will be extra rested in addition to concentrated with school work. Thx for the different recommendations I have mastered from your blog.

  • 29 Juni 2020 pada 17:19
    Permalink

    I relish, lead to I found just what I used to be having a look for.
    You’ve ended my 4 day lengthy hunt! God Bless you man. Have
    a nice day. Bye

  • 30 Juni 2020 pada 14:03
    Permalink

    One other issue is that if you are in a situation where you would not have a co-signer then you may genuinely wish to try to make use of all of your financial aid options. You could find many awards and other scholarships or grants that will present you with funding to assist with institution expenses. Thanks for the post.

  • 1 Juli 2020 pada 15:07
    Permalink

    Hello there, You have done an incredible job. I will certainly digg it and personally suggest to my friends. I am confident they will be benefited from this site.

  • 1 Juli 2020 pada 15:46
    Permalink

    certainly like your web site but you need to check the spelling on quite a few of your posts. Many of them are rife with spelling issues and I find it very troublesome to tell the reality on the other hand I¡¦ll definitely come again again.

  • 2 Juli 2020 pada 13:38
    Permalink

    hello there and thank you for your info – I’ve certainly picked up anything new from right here. I did however expertise some technical issues using this web site, as I experienced to reload the site a lot of times previous to I could get it to load properly. I had been wondering if your web host is OK? Not that I am complaining, but slow loading instances times will sometimes affect your placement in google and could damage your high quality score if advertising and marketing with Adwords. Anyway I am adding this RSS to my email and could look out for much more of your respective intriguing content. Ensure that you update this again very soon..

  • 15 Juli 2020 pada 02:46
    Permalink

    I¡¦ve recently started a website, the information you provide on this website has helped me tremendously. Thank you for all of your time & work.

  • 15 Juli 2020 pada 03:04
    Permalink

    Heya i am for the first time here. I found this board and I find It really helpful & it helped me out much. I hope to give one thing again and help others such as you aided me.

  • 12 Agustus 2020 pada 10:54
    Permalink

    I’ve read a few just right stuff here. Certainly value bookmarking for revisiting. I surprise how so much effort you set to make one of these wonderful informative web site.

  • 14 Agustus 2020 pada 14:04
    Permalink

    Hi there it’s me, I am also visiting this site on a regular basis,
    this web page is in fact good and the people are in fact sharing fastidious thoughts.

  • 14 Agustus 2020 pada 18:35
    Permalink

    Way cool! Some very valid points! I appreciate you
    penning this post and the rest of the site is extremely good.

  • 15 Agustus 2020 pada 13:29
    Permalink

    I’ve been exploring for a little for any high quality articles or blog posts on this sort of area . Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this website. Reading this information So i am happy to convey that I have an incredibly good uncanny feeling I discovered exactly what I needed. I most certainly will make certain to do not forget this site and give it a look regularly.

  • 15 Agustus 2020 pada 14:44
    Permalink

    I was recommended this blog by my cousin. I am not sure whether this post is written by him as nobody else know such detailed about my trouble. You’re wonderful! Thanks!

  • 17 Agustus 2020 pada 12:58
    Permalink

    This website was… how do I say it? Relevant!! Finally I’ve found something which helped me. Thanks!

  • 5 September 2020 pada 16:49
    Permalink

    Please let me know if you’re looking for a writer for your weblog.
    You have some really great posts and I feel I would be
    a good asset. If you ever want to take some of the
    load off, I’d absolutely love to write some articles for your blog in exchange for a link
    back to mine. Please shoot me an e-mail if interested.
    Kudos!

  • 6 September 2020 pada 12:27
    Permalink

    My partner and I absolutely love your blog and find nearly all of your post’s to be exactly what I’m looking for. Would you offer guest writers to write content for yourself? I wouldn’t mind producing a post or elaborating on many of the subjects you write in relation to here. Again, awesome blog!

  • 8 September 2020 pada 14:30
    Permalink

    hello!,I love your writing so much! share we be in contact extra approximately your post on AOL? I require an expert on this house to solve my problem. Maybe that’s you! Having a look forward to look you.

  • 25 September 2020 pada 17:56
    Permalink

    juS7mG Thanks-a-mundo for the blog.Really looking forward to read more. Great.

  • 30 September 2020 pada 21:53
    Permalink

    This particular blog is really cool additionally informative. I have discovered helluva useful things out of this amazing blog. I ad love to go back again and again. Thanks a bunch!

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan.