Walikota GSVL ingatkan Sekda Micler Lakat bangun harmonisasi dengan PD

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Walikota GS Vicky Lumentut saat melantik dan mengambil sumpah Micler Lakat sebagai Sekda Kota Manado.

MANADO, BERITASULUT.CO.ID – Teka-teki siapa Sekretaris Daerah (Sekda) Kota Manado definitif terjawab sudah pada hari ini, Jumat 26 Oktober 2018 siang. Empat calon Sekda yang lolos assessment punya peluang yang sama, yakni Peter KB Assa ST MSc DEA (Kepala Dinas Perumahan Rakyat dan Kawasan Permukiman/Disperkim sekaligus Penjabat Sekda Kota Manado), Micler CS Lakat SH MH (Asisten I bidang Pemerintahan dan Kesra), Xaverius Runtuwene SIP (Kepala Satpol PP), dan Dra Femmy Pangkerego MPd ME (Pejabat Pemkab Minut).

Namun, pada akhirnya jabatan tertinggi birokrasi tersebut jatuh pada Micler CS Lakat SH MH. Birokrat senior Pemkot Manado ini resmi dilantik dan diambil sumpah oleh Walikota DR Ir GS Vicky Lumentut SH MSi DEA (GSVL), di ruang Serbaguna Lt.2 Kantor Walikota, Jalan Balaikot Tikala, Jumat 26 Oktober 2018 siang. 

Micler Lakat menjabat Sekda Kota Manado definitif menggantikan Peter KB Assa ST MSc PhD, setelah mendapat rekomendasi dan persetujuan Gubernur Sulawesi Utara (Sulut) Olly Dondokambey SE dan Komisi Aparatur Sipil Negara (KASN), hasil dari assessment yang dilakukan Panitia Seleksi (Pansel) Calon Sekda Kota Manado.

Usai melantik dan mengambuil sumpah, Walikota GSVL dalam sambutannya menegaskan bahwa tugas seorang Sekda sangat berat karena menjadi motor penggerak organisasi, termasuk menterjemahkan visi dan misi dirinya bersama Wakil Walikota Manado Mor Dominus Bastiaan SE.

“Memang tugas Sekda itu sangatlah berat, karena harus mampu mengatur Perangkat Daerah serta menyesuaikan program kerja dengan visi dan misi pemerintah Kota Manado,” ujar Walikota GSVL.

Walikota GSVL kemudian mengingatkan Lakat agar menjadi jembatan emas hubungan antara eksekutif dan legislatif, termasuk menjaga hubungan baik dengan kalangan pers. 

“Saya berpesan kepada Sekda yang baru, salah satu tugas Sekda yakni menjadi jembatan emas antara eksekutif dan legislatif. Saya yakin Saudara Micler Lakat memiliki kemampuan untuk menjalin hubungan yang harmonis dengan dewan (DPRD Manado, red). Termasuk dengan teman-teman media, sampaikan informasi yang perlu diketahui masyarakat dengan memperhatikan etika berkomunikasi,” ucapnya.

Tak lupa Walikota GSVL berharap dukungan penuh dari para Kepala Perangkat Daerah (PD) Pemkot Manado untuk Micler Lakat dalam mengemban tugas sebagai Sekda definitif. “Harmonisasi Sekda dengan Kepala Perangkat Daerah itu penting, agar roda pemerintahan berjalan baik,” tandas Walikota visioner yang juga pernah menjabat Sekda Kota Manado ini.

“Sekda yang baru ini adalah birokrat lama yang bertugas di Pemkot Manado. Istilahnya, kalian (Kepala PD, red) baru pegang gitar, saudara Micler sudah tahu lagu apa yang akan dinyanyikan,” tandas Walikota GSVL mewarning.(DONWU)

.

Baca Juga:  Ikut Musrenbangnas 2021 bersama Jokowi melalui vicon, GSVL berharap ekonomi segara pulih

217 tanggapan untuk “Walikota GSVL ingatkan Sekda Micler Lakat bangun harmonisasi dengan PD

  • 18 April 2020 pada 11:27
    Permalink

    I simply want to say I am just beginner to blogging and certainly enjoyed your website. Almost certainly I’m likely to bookmark your blog . You absolutely come with amazing article content. With thanks for revealing your web page.

  • 22 April 2020 pada 12:04
    Permalink

    An interesting discussion is worth remark. I assume that you need to compose more on this topic, it may not be a frowned on topic but usually people are insufficient to talk on such topics. To the next. Cheers

  • 24 April 2020 pada 00:24
    Permalink

    You could definitely see your expertise within the paintings you write. The arena hopes for even more passionate writers like you who aren’t afraid to mention how they believe. All the time follow your heart.

  • 24 April 2020 pada 04:03
    Permalink

    I haven’t checked in here for a while because I thought it was getting boring, but the last several posts are good quality so I guess I’ll add you back to my daily bloglist. You deserve it my friend 🙂

  • 24 April 2020 pada 13:43
    Permalink

    I’ve been surfing online greater than three hours these days, yet I never discovered any fascinating article like yours. It is lovely price sufficient for me. In my view, if all website owners and bloggers made good content material as you did, the internet will be much more useful than ever before.

  • 24 April 2020 pada 17:36
    Permalink

    What i do not understood is in fact how you’re no longer really a lot more smartly-favored than you may be now. You’re so intelligent. You understand thus considerably in relation to this topic, produced me individually believe it from a lot of varied angles. Its like men and women are not involved except it is something to do with Girl gaga! Your individual stuffs excellent. Always deal with it up!

  • 24 April 2020 pada 18:28
    Permalink

    I in addition to my guys were found to be reading the best tricks located on your site and then quickly got a terrible feeling I never expressed respect to the web site owner for those techniques. All of the guys happened to be totally excited to learn all of them and have clearly been enjoying them. Many thanks for simply being quite considerate and then for getting this form of incredible guides millions of individuals are really desperate to discover. Our sincere regret for not expressing appreciation to you earlier.

  • 24 April 2020 pada 21:09
    Permalink

    Oh my goodness! an incredible short article man. Thanks Nevertheless I am experiencing issue with ur rss. Don?t understand why Unable to subscribe to it. Is there any individual obtaining similar rss issue? Any person who understands kindly respond. Thnkx

  • 25 April 2020 pada 03:38
    Permalink

    Hey! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout out and tell you I truly enjoy reading through your articles. Can you recommend any other blogs/websites/forums that cover the same subjects? Thank you!

  • 25 April 2020 pada 07:08
    Permalink

    Great remarkable things here. I am very glad to see your post. Thanks a lot and i’m looking forward to touch you. Will you kindly drop me a e-mail?

  • 25 April 2020 pada 08:18
    Permalink

    I?m satisfied, I have to claim. Really hardly ever do I run into a blog site that?s both enlightening and also entertaining, as well as let me tell you, you have struck the nail on the head. Your idea is superior; the concern is something that not nearly enough people are speaking wisely about. I am very pleased that I came across this in my look for something associating with this.

  • 25 April 2020 pada 19:32
    Permalink

    You need to take part in a contest for one of the best websites on the internet. I most certainly will recommend this website!

  • 25 April 2020 pada 20:22
    Permalink

    There’s definately a lot to find out about this topic. I love all of the points you’ve made.

  • 26 April 2020 pada 02:42
    Permalink

    you have a wonderful blog site below! would you like to make some invite messages on my blog site?

  • 26 April 2020 pada 03:30
    Permalink

    I really like your writing style, great information, regards for putting up :D. “Let every man mind his own business.” by Miguel de Cervantes.

  • 26 April 2020 pada 08:10
    Permalink

    Only wanna tell that this is extremely helpful, Thanks for taking your time to write this.

  • 26 April 2020 pada 09:36
    Permalink

    ediblesGummies to jeden z najpopularniejszych sposobów przyjmowania CBD. Są niedrogie, przenośne, dyskretne i smaczne. Nie ma też potrzeby zgadywania: dokładnie wiesz, jaką dawkę zażywasz.

  • 26 April 2020 pada 11:48
    Permalink

    Very interesting info !Perfect just what I was searching for! “People everywhere confuse what they read in newspapers with news.” by A. J. Liebling.

  • 26 April 2020 pada 12:10
    Permalink

    fantastic points altogether, you just received a new reader. What could you recommend about your publish that you simply made some days in the past? Any positive?

  • 26 April 2020 pada 15:52
    Permalink

    Very nice post. I just stumbled upon your weblog and wished to mention that I’ve really enjoyed surfing around your blog posts. In any case I will be subscribing for your rss feed and I hope you write again soon!

  • 26 April 2020 pada 17:15
    Permalink

    You need to take part in a contest for one of the best blogs on the web. I most certainly will highly recommend this blog!

  • 27 April 2020 pada 01:26
    Permalink

    I have been surfing online greater than three hours these days, but I by no means found any attention-grabbing article like yours. It is beautiful value sufficient for me. In my view, if all site owners and bloggers made excellent content as you did, the web can be much more useful than ever before.

  • 27 April 2020 pada 05:51
    Permalink

    I think this is among the most significant information for me. And i’m glad reading your article. But wanna remark on some general things, The web site style is wonderful, the articles is really excellent : D. Good job, cheers

  • 27 April 2020 pada 13:10
    Permalink

    I like the valuable information you provide in your articles. I will bookmark your blog and check once more right here frequently. I am quite certain I will learn plenty of new stuff right right here! Best of luck for the following!

  • 27 April 2020 pada 16:32
    Permalink

    Well I sincerely liked studying it. This tip offered by you is very effective for proper planning.

  • 28 April 2020 pada 10:15
    Permalink

    Hi, I do believe this is a great site. I stumbledupon it 😉 I will revisit once again since I book-marked it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to guide others.

  • 28 April 2020 pada 17:52
    Permalink

    Can I simply just say what a relief to discover a person that genuinely knows what they’re talking about over the internet. You actually know how to bring a problem to light and make it important. More people have to read this and understand this side of your story. I was surprised that you are not more popular given that you definitely possess the gift.

  • 28 April 2020 pada 21:05
    Permalink

    It?s hard to locate educated individuals on this subject, yet you sound like you recognize what you?re speaking about! Many thanks

  • 29 April 2020 pada 03:59
    Permalink

    I’d need to check with you here. Which isn’t something I usually do! I enjoy reading a post that will make people think. Additionally, thanks for allowing me to comment!

  • 29 April 2020 pada 07:45
    Permalink

    Wonderful article! We are linking to this great post on our website. Keep up the good writing.

  • 29 April 2020 pada 13:29
    Permalink

    Awsome blog! I am loving it!! Will come back again. I am bookmarking your feeds also

  • 29 April 2020 pada 17:10
    Permalink

    Simply want to say your article is as amazing. The clearness for your publish is simply spectacular and that i can suppose you’re knowledgeable in this subject. Well along with your permission allow me to grab your RSS feed to keep up to date with impending post. Thanks one million and please keep up the rewarding work.

  • 29 April 2020 pada 20:15
    Permalink

    I like this web site so much, saved to my bookmarks. “Nostalgia isn’t what it used to be.” by Peter De Vries.

  • 29 April 2020 pada 20:36
    Permalink

    You are so interesting! I do not think I’ve read something like this before. So nice to discover another person with unique thoughts on this subject matter. Seriously.. thank you for starting this up. This web site is one thing that’s needed on the internet, someone with some originality.

  • 30 April 2020 pada 04:58
    Permalink

    Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you penning this write-up and also the rest of the site is also really good.

  • 30 April 2020 pada 11:49
    Permalink

    Hello, Neat post. There is a problem along with your site in internet explorer, may check this… IE nonetheless is the market chief and a big portion of other folks will pass over your great writing because of this problem.

  • 30 April 2020 pada 16:23
    Permalink

    Greetings! Very useful advice within this article! It’s the little changes that make the greatest changes. Thanks for sharing!

  • 30 April 2020 pada 20:18
    Permalink

    Terrific paintings! This is the kind of info that are supposed to be shared around the net. Shame on Google for no longer positioning this post upper! Come on over and consult with my site . Thank you =)

  • 30 April 2020 pada 20:45
    Permalink

    Youre so trendy! I don’t intend Ive review anything similar to this before. So wonderful to discover someone with some original ideas on this subject. realy thanks for beginning this up. this internet site is something that is required online, a person with a little creativity. helpful job for bringing something brand-new to the internet!

  • 1 Mei 2020 pada 01:58
    Permalink

    Normally I don’t read post on blogs, but I would like to say that this write-up very forced me to try and do so! Your writing style has been amazed me. Thanks, very nice article.

  • 1 Mei 2020 pada 08:28
    Permalink

    You’ve made some good points there. I looked on the internet for more information about the issue and found most people will go along with your views on this website.

  • 1 Mei 2020 pada 21:56
    Permalink

    Hello there! This post could not be written much better! Reading through this article reminds me of my previous roommate! He constantly kept talking about this. I most certainly will send this article to him. Fairly certain he’ll have a great read. Many thanks for sharing!

  • 2 Mei 2020 pada 01:00
    Permalink

    Spot on with this write-up, I truly think this amazing site needs far more attention. I’ll probably be back again to see more, thanks for the information.

  • 2 Mei 2020 pada 22:32
    Permalink

    Absolutely written subject material, thank you for information. “In the fight between you and the world, back the world.” by Frank Zappa.

  • 3 Mei 2020 pada 02:00
    Permalink

    An intriguing conversation is worth remark. I believe that you ought to create extra on this topic, it could not be a frowned on subject yet generally people are not nearly enough to speak on such subjects. To the next. Cheers

  • 3 Mei 2020 pada 13:57
    Permalink

    It’s awesome to go to see this web page and reading theviews of all mates regarding this piece of writing, whileI am also keen of getting experience.

  • 4 Mei 2020 pada 02:14
    Permalink

    Very good information. Lucky me I found your website by accident (stumbleupon). I have bookmarked it for later.

  • 4 Mei 2020 pada 05:40
    Permalink

    Good – I should definitely pronounce, impressed with your site. I had no trouble navigating through all the tabs and related info ended up being truly simple to do to access. I recently found what I hoped for before you know it at all. Reasonably unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or something, site theme . a tones way for your customer to communicate. Nice task..

  • 4 Mei 2020 pada 08:03
    Permalink

    I like looking through an article that can make people think. Also, thank you for allowing me to comment.

  • 4 Mei 2020 pada 14:16
    Permalink

    That is a really good tip particularly to those new to the blogosphere. Brief but very accurate information… Thanks for sharing this one. A must read article.

  • 4 Mei 2020 pada 22:59
    Permalink

    I’m really impressed along with your writing talents as well as with the structure to your weblog. Is that this a paid theme or did you modify it your self? Either way stay up the nice high quality writing, it’s rare to look a nice weblog like this one these days..

  • 5 Mei 2020 pada 00:03
    Permalink

    It’s hard to come by well-informed people for this topic, but you sound like you know what you’re talking about! Thanks

  • 5 Mei 2020 pada 05:14
    Permalink

    Nice post. I learn something totally new and challenging on sites I stumbleupon every day. It will always be interesting to read content from other writers and use a little something from their sites.

  • 5 Mei 2020 pada 11:11
    Permalink

    I seriously love your blog.. Great colors & theme. Did you build this amazing site yourself? Please reply back as I’m hoping to create my very own site and would like to learn where you got this from or just what the theme is called. Thank you!

  • 5 Mei 2020 pada 22:25
    Permalink

    You should take part in a contest for one of the most useful sites online. I most certainly will highly recommend this blog!

  • 5 Mei 2020 pada 23:20
    Permalink

    Simply want to say your article is as astonishing. The clearness in your post is just cool and i could assume you are an expert on this subject. Well with your permission allow me to grab your feed to keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please continue the enjoyable work.

  • 9 Mei 2020 pada 20:23
    Permalink

    As soon as I noticed this site I went on reddit to share some of the love with them.

  • 9 Mei 2020 pada 20:49
    Permalink

    Good web site! I truly love how it is simple on my eyes and the data are well written. I’m wondering how I could be notified when a new post has been made. I’ve subscribed to your RSS feed which must do the trick! Have a great day!

  • 9 Mei 2020 pada 21:27
    Permalink

    Pretty! This was a really wonderful post. Thanks for supplying these details.

  • 11 Mei 2020 pada 15:46
    Permalink

    I blog frequently and I seriously appreciate your information. This great article has truly peaked my interest. I’m going to take a note of your website and keep checking for new information about once a week. I opted in for your RSS feed too.

  • 12 Mei 2020 pada 08:53
    Permalink

    Oh my benefits! a remarkable short article dude. Thank you However I am experiencing issue with ur rss. Don?t recognize why Not able to subscribe to it. Is there anybody obtaining similar rss issue? Anyone that recognizes kindly respond. Thnkx

  • 12 Mei 2020 pada 22:25
    Permalink

    We’re a group of volunteers and starting a new scheme in our community. Your web site offered us with helpful info to paintings on. You have performed an impressive process and our entire community can be grateful to you.

  • 13 Mei 2020 pada 11:05
    Permalink

    Hi, I do think this is a great site. I stumbledupon it 😉 I am going to come back yet again since i have book marked it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to guide other people.

  • 13 Mei 2020 pada 21:38
    Permalink

    Oh my goodness! Incredible article dude! Thanks, However I am having troubles with your RSS. I don’t understand why I cannot subscribe to it. Is there anyone else getting the same RSS issues? Anybody who knows the answer will you kindly respond? Thanks.

  • 14 Mei 2020 pada 21:48
    Permalink

    Having read this I believed it was very informative. I appreciate you finding the time and energy to put this article together. I once again find myself personally spending way too much time both reading and commenting. But so what, it was still worth it!

  • 15 Mei 2020 pada 12:36
    Permalink

    This is a topic that’s near to my heart… Cheers! Exactly where are your contact details though?

  • 16 Mei 2020 pada 06:59
    Permalink

    Thanks for your post made here. One thing I would really like to say is the fact that most professional domains consider the Bachelors Degree like thejust like the entry level requirement for an online course. Although Associate Certification are a great way to begin, completing the Bachelors opens up many doors to various occupations, there are numerous on-line Bachelor Course Programs available via institutions like The University of Phoenix, Intercontinental University Online and Kaplan. Another concern is that many brick and mortar institutions give Online variants of their certifications but commonly for a extensively higher cost than the organizations that specialize in online higher education degree programs.

  • 17 Mei 2020 pada 03:44
    Permalink

    Very good article. I will be dealing with some of these issues as well..

  • 17 Mei 2020 pada 07:31
    Permalink

    It’s nice to definitely arrive a website the location where the blogger is skilled. Thank you for creating your website.

  • 17 Mei 2020 pada 20:56
    Permalink

    Spot on with this write-up, I really think this amazing site needs a lot more attention. I’ll probably be back again to see more, thanks for the advice.

  • 17 Mei 2020 pada 23:48
    Permalink

    I was reading some of your posts on this website and I believe this website is rattling instructive! Continue putting up.

  • 17 Mei 2020 pada 23:49
    Permalink

    I am usually to blogging and i actually appreciate your content. The article has really peaks my interest. I’m going to bookmark your website and maintain checking for brand spanking new information.

  • 18 Mei 2020 pada 00:21
    Permalink

    I like what you guys are up also. Such smart work and reporting! Carry on the excellent works guys I¡¦ve incorporated you guys to my blogroll. I think it will improve the value of my site 🙂

  • 18 Mei 2020 pada 14:18
    Permalink

    fantastic post, very informative. I’m wondering why the opposite specialists of this sector don’t understand this. You must continue your writing. I am sure, you have a great readers’ base already!

  • 18 Mei 2020 pada 22:23
    Permalink

    I was just looking for this information for some time. After six hours of continuous Googleing, at last I got it in your site. I wonder what is the lack of Google strategy that don’t rank this type of informative websites in top of the list. Generally the top sites are full of garbage.

  • 19 Mei 2020 pada 16:30
    Permalink

    Have you ever considered writing an ebook or guest authoring on other blogs? I have a blog centered on the same ideas you discuss and would love to have you share some stories/information. I know my audience would appreciate your work. If you are even remotely interested, feel free to send me an e-mail.

  • 20 Mei 2020 pada 01:07
    Permalink

    Throughout the grand design of things you secure a B+ for hard work. Exactly where you lost us was first on all the specifics. You know, people say, details make or break the argument.. And it couldn’t be more accurate right here. Having said that, let me tell you what did deliver the results. The text is certainly quite engaging which is probably the reason why I am making an effort in order to opine. I do not make it a regular habit of doing that. Next, even though I can easily notice the jumps in logic you come up with, I am not really certain of just how you seem to unite your ideas which help to make the actual conclusion. For the moment I shall yield to your issue but trust in the future you actually link the facts better.

  • 20 Mei 2020 pada 01:46
    Permalink

    I was excited to find this page. I want to to thank you for your time for this particularly wonderful read!! I definitely enjoyed every part of it and I have you book-marked to look at new information on your web site.

  • 20 Mei 2020 pada 03:33
    Permalink

    Thank you for sharing superb informations. Your website is very cool. I am impressed by the details that you have on this website. It reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this website page, will come back for extra articles. You, my friend, ROCK! I found simply the info I already searched all over the place and just couldn’t come across. What a great site.

  • 20 Mei 2020 pada 04:03
    Permalink

    My wife and i have been so excited Edward could finish up his research while using the precious recommendations he acquired from your weblog. It is now and again perplexing to simply always be releasing secrets other people might have been selling. And we also take into account we have the website owner to thank because of that. The most important explanations you made, the straightforward web site navigation, the relationships your site make it easier to instill – it’s got mostly extraordinary, and it’s leading our son and the family imagine that that subject is interesting, and that’s really essential. Thanks for all!

  • 20 Mei 2020 pada 14:06
    Permalink

    It is truly a great and useful piece of information. I am happy that you simply shared this useful information with us. Please keep us up to date like this. Thank you for sharing.

  • 22 Mei 2020 pada 02:39
    Permalink

    I want to to thank you for this fantastic read!! I absolutely loved every little bit of it. I have got you saved as a favorite to check out new stuff you post…

  • 22 Mei 2020 pada 16:05
    Permalink

    Free classified worldwide, Post your ad for free. Digitalmandy.com is a free classified for worldwide. Post your ads for free. We have premium listing as well For more info http://digitalmandy.com

  • 23 Mei 2020 pada 05:01
    Permalink

    I enjoy reading through an article that will make people think. Also, many thanks for permitting me to comment.

  • 23 Mei 2020 pada 12:24
    Permalink

    Thanks in favor of sharing such a pleasant thought, post is pleasant, thats why i have read it fully|

  • 25 Mei 2020 pada 13:47
    Permalink

    I like the valuable information you provide in your articles. I will bookmark your weblog and check again here frequently. I am quite sure I will learn many new stuff right here! Good luck for the next!

  • 26 Mei 2020 pada 06:53
    Permalink

    This is a topic that’s close to my heart… Thank you! Exactly where are your contact details though?

  • 26 Mei 2020 pada 23:43
    Permalink

    Hello there, I do think your website could possibly be having web browser compatibility issues. Whenever I take a look at your blog in Safari, it looks fine however, if opening in IE, it has some overlapping issues. I just wanted to provide you with a quick heads up! Besides that, fantastic site!

  • 27 Mei 2020 pada 23:50
    Permalink

    Oh my goodness! Awesome article dude! Many thanks, However I am going through problems with your RSS. I don’t understand why I am unable to join it. Is there anyone else getting identical RSS problems? Anybody who knows the solution can you kindly respond? Thanks!

  • 28 Mei 2020 pada 03:28
    Permalink

    An impressive share! I have just forwarded this onto a co-worker who had been conducting a little homework on this. And he actually bought me dinner because I discovered it for him… lol. So let me reword this…. Thank YOU for the meal!! But yeah, thanks for spending the time to discuss this subject here on your web page.

  • 28 Mei 2020 pada 11:24
    Permalink

    I couldn’t resist commenting. Well written!

  • 28 Mei 2020 pada 18:03
    Permalink

    Your style is really unique in comparison to other people I have read stuff from. Thank you for posting when you have the opportunity, Guess I will just book mark this blog.

  • 28 Mei 2020 pada 21:47
    Permalink

    Fantastic goods from you, man. I’ve understand your stuff previous to and you are just too excellent. I really like what you have acquired here, really like what you are saying and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still take care of to keep it sensible. I can not wait to read far more from you. This is actually a great site.

  • 28 Mei 2020 pada 23:28
    Permalink

    Just wish to say your article is as astounding. The clearness in your post is simply nice and i could assume you are an expert on this subject. Fine with your permission allow me to grab your RSS feed to keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please keep up the rewarding work.

  • 29 Mei 2020 pada 05:26
    Permalink

    That is a good tip especially to those fresh to the blogosphere. Short but very precise information… Many thanks for sharing this one. A must read post!

  • 29 Mei 2020 pada 15:27
    Permalink

    Excellent site you’ve got here.. It’s difficult to find excellent writing like yours these days. I honestly appreciate individuals like you! Take care!!

  • 29 Mei 2020 pada 17:22
    Permalink

    Spot on with this write-up, I seriously believe this amazing site needs much more attention. I’ll probably be back again to read more, thanks for the advice.

  • 30 Mei 2020 pada 21:45
    Permalink

    Everything is very open with a precise explanation of the challenges. It was definitely informative. Your site is very helpful. Thank you for sharing.

  • 31 Mei 2020 pada 00:24
    Permalink

    I’m impressed, I must say. Rarely do I come across a blog that’s both educative and amusing, and without a doubt, you’ve hit the nail on the head. The issue is an issue that not enough people are speaking intelligently about. I am very happy that I came across this during my hunt for something relating to this.

  • 31 Mei 2020 pada 11:36
    Permalink

    I really like reading a post that will make men and women think. Also, thank you for allowing for me to comment.

  • 31 Mei 2020 pada 13:40
    Permalink

    Hello, Neat post. There’s a problem with your website in web explorer, would check this… IE still is the marketplace leader and a big component to folks will leave out your magnificent writing because of this problem.

  • 31 Mei 2020 pada 15:50
    Permalink

    You ought to take part in a contest for one of the greatest websites on the web. I’m going to highly recommend this web site!

  • 31 Mei 2020 pada 19:35
    Permalink

    fantastic post, very informative. I wonder why the other experts of this sector do not notice this. You should continue your writing. I’m sure, you have a huge readers’ base already!

  • 31 Mei 2020 pada 20:41
    Permalink

    When I initially left a comment I appear to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and now whenever a comment is added I get four emails with the exact same comment. There has to be a means you are able to remove me from that service? Appreciate it.

  • 1 Juni 2020 pada 13:58
    Permalink

    Hello there, I do think your blog may be having web browser compatibility problems. Whenever I take a look at your blog in Safari, it looks fine however when opening in IE, it has some overlapping issues. I merely wanted to give you a quick heads up! Aside from that, great website!

  • 1 Juni 2020 pada 16:58
    Permalink

    I don’t even know how I ended up here, but I thought this post was great. I do not know who you are but certainly you are going to a famous blogger if you aren’t already 😉 Cheers!

  • 2 Juni 2020 pada 20:52
    Permalink

    Hi! I just want to offer you a big thumbs up for the great information you have got here on this post. I am returning to your web site for more soon.

  • 3 Juni 2020 pada 01:04
    Permalink

    After I initially left a comment I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now each time a comment is added I get four emails with the exact same comment. There has to be a means you are able to remove me from that service? Kudos.

  • 3 Juni 2020 pada 03:52
    Permalink

    As a Newbie, I am constantly searching online for articles that can be of assistance to me. Thank you

  • 3 Juni 2020 pada 03:58
    Permalink

    This website was… how do you say it? Relevant!! Finally I’ve found something that helped me. Thank you.

  • 3 Juni 2020 pada 11:09
    Permalink

    Oh my goodness! Incredible article dude! Thanks, However I am having problems with your RSS. I don’t understand why I can’t subscribe to it. Is there anybody getting similar RSS issues? Anybody who knows the answer will you kindly respond? Thanks!!

  • 4 Juni 2020 pada 06:02
    Permalink

    Very good info. Lucky me I ran across your blog by chance (stumbleupon). I’ve bookmarked it for later!

  • 4 Juni 2020 pada 14:31
    Permalink

    Greetings! Very helpful advice within this post! It’s the little changes that will make the most significant changes. Thanks for sharing!

  • 4 Juni 2020 pada 21:09
    Permalink

    I’m amazed, I must say. Seldom do I come across a blog that’s equally educative and engaging, and let me tell you, you’ve hit the nail on the head. The issue is something too few people are speaking intelligently about. Now i’m very happy that I found this during my search for something concerning this.

  • 4 Juni 2020 pada 21:22
    Permalink

    To be honest, when I first arrived at this site last year I was just looking for something entertaining to look at but this blog has been really useful and insightful. A great article. What is best will often be a little different for everyone involved. You need to take part in a contest the most useful blog online. You’re so beyond awesome!

  • 5 Juni 2020 pada 09:35
    Permalink

    Good post. I learn something new and challenging on websites I stumbleupon everyday. It will always be interesting to read content from other authors and practice a little something from other sites.

  • 5 Juni 2020 pada 10:52
    Permalink

    I must thank you for the efforts you’ve put in penning this site. I really hope to check out the same high-grade content by you later on as well. In truth, your creative writing abilities has encouraged me to get my very own blog now 😉

  • 5 Juni 2020 pada 14:14
    Permalink

    There are some attention-grabbing time limits on this article however I don’t know if I see all of them middle to heart. There may be some validity but I will take maintain opinion until I look into it further. Good article , thanks and we would like extra! Added to FeedBurner as nicely

  • 5 Juni 2020 pada 16:19
    Permalink

    I’m really impressed along with your writing talents and also with the layout to your blog. Is that this a paid subject matter or did you modify it your self? Anyway stay up the excellent high quality writing, it is rare to peer a great weblog like this one nowadays..

  • 5 Juni 2020 pada 17:02
    Permalink

    Howdy! Would you mind if I share your blog with my myspace group? There’s a lot of folks that I think would really enjoy your content. Please let me know. Thanks

  • 5 Juni 2020 pada 17:19
    Permalink

    You have remarked very interesting details! ps nice web site.

  • 5 Juni 2020 pada 20:52
    Permalink

    I like looking through an article that will make men and women think. Also, thanks for permitting me to comment.

  • 5 Juni 2020 pada 22:44
    Permalink

    Having read this I thought it was rather enlightening. I appreciate you finding the time and energy to put this content together. I once again find myself personally spending way too much time both reading and posting comments. But so what, it was still worth it!

  • 6 Juni 2020 pada 03:58
    Permalink

    Oh my goodness! Awesome article dude! Thank you, However I am having problems with your RSS. I don’t know why I am unable to subscribe to it. Is there anybody getting similar RSS problems? Anybody who knows the solution can you kindly respond? Thanks!!

  • 7 Juni 2020 pada 00:32
    Permalink

    This is a great tip especially to those fresh to the blogosphere. Brief but very accurate information… Appreciate your sharing this one. A must read post.

  • 8 Juni 2020 pada 06:47
    Permalink

    Pretty! This was an incredibly wonderful post. Thank you for supplying this info.

  • 9 Juni 2020 pada 03:25
    Permalink

    Good post. I learn something totally new and challenging on websites I stumbleupon every day. It will always be helpful to read through articles from other authors and use a little something from their websites.

  • 9 Juni 2020 pada 07:23
    Permalink

    You’re so awesome! I don’t believe I have read anything like this before. So great to find somebody with some genuine thoughts on this subject. Really.. thank you for starting this up. This web site is something that’s needed on the web, someone with a little originality.

  • 9 Juni 2020 pada 08:17
    Permalink

    Aw, this was a really nice post. Spending some time and actual effort to create a very good article… but what can I say… I procrastinate a lot and never seem to get anything done.

  • 10 Juni 2020 pada 01:08
    Permalink

    I like it when individuals come together and share thoughts. Great website, stick with it.

  • 10 Juni 2020 pada 10:18
    Permalink

    I’d like to thank you for the efforts you have put in writing this website. I really hope to check out the same high-grade blog posts from you later on as well. In truth, your creative writing abilities has inspired me to get my own blog now 😉

  • 10 Juni 2020 pada 11:20
    Permalink

    Hey there! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers? I’m kinda paranoid about losing everything I’ve worked hard on. Any suggestions?

  • 10 Juni 2020 pada 13:05
    Permalink

    I’m impressed, I must say. Rarely do I come across a blog that’s both educative and amusing, and let me tell you, you’ve hit the nail on the head. The issue is something which too few men and women are speaking intelligently about. I am very happy that I came across this in my hunt for something relating to this.

  • 10 Juni 2020 pada 18:27
    Permalink

    After looking into a handful of the articles on your site, I truly appreciate your technique of blogging. I saved it to my bookmark webpage list and will be checking back soon. Take a look at my web site as well and tell me what you think.

  • 11 Juni 2020 pada 21:56
    Permalink

    I must express some thanks to this writer just for rescuing me from this particular challenge. As a result of researching through the world wide web and coming across tips which are not productive, I assumed my life was gone. Being alive without the answers to the issues you’ve solved by means of your good guideline is a critical case, as well as ones which may have adversely damaged my career if I hadn’t discovered your web blog. Your primary ability and kindness in controlling almost everything was vital. I’m not sure what I would’ve done if I hadn’t discovered such a step like this. I’m able to at this time relish my future. Thank you so much for the reliable and sensible help. I won’t be reluctant to propose your web page to any individual who would need counselling about this topic.

  • 14 Juni 2020 pada 22:54
    Permalink

    We’re a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your website provided us with valuable information to work on. You’ve done an impressive job and our entire community will be grateful to you.

  • 14 Juni 2020 pada 23:29
    Permalink

    My wife and i were very comfortable John managed to deal with his web research using the ideas he discovered from your web site. It’s not at all simplistic just to continually be making a gift of hints which usually some people could have been selling. And we all fully grasp we have the writer to thank for that. All the explanations you have made, the straightforward site navigation, the friendships you can give support to foster – it’s many remarkable, and it’s really aiding our son in addition to the family know that the topic is thrilling, and that’s highly vital. Thank you for all the pieces!

  • 15 Juni 2020 pada 21:27
    Permalink

    My brother recommended I might like this website. He was entirely right. This post actually made my day. You can not imagine just how much time I had spent for this info! Thanks!

  • 16 Juni 2020 pada 11:56
    Permalink

    If some one wishes expert view about running a blog after that i advise him/her to
    visit this blog, Keep up the nice work.

  • 16 Juni 2020 pada 19:54
    Permalink

    There are some fascinating cut-off dates in this article but I don’t know if I see all of them center to heart. There’s some validity however I’ll take maintain opinion till I look into it further. Good article , thanks and we wish extra! Added to FeedBurner as well

  • 17 Juni 2020 pada 11:34
    Permalink

    I really like what you guys tend to be up too.

    This type of clever work and exposure! Keep up the awesome works guys I’ve added
    you guys to blogroll.

  • 17 Juni 2020 pada 23:47
    Permalink

    Hi! I could have sworn I’ve been to this site before but after browsing through some of the post I realized it’s new to
    me. Anyhow, I’m definitely delighted I found it and I’ll be book-marking and checking
    back often!

  • 19 Juni 2020 pada 16:09
    Permalink

    Howdy very nice website!! Man .. Beautiful .. Wonderful .. I will bookmark your site and take the feeds also¡KI’m happy to find numerous useful information right here in the publish, we want develop extra strategies in this regard, thanks for sharing. . . . . .

  • 19 Juni 2020 pada 16:29
    Permalink

    Interesting article. It is rather unfortunate that over the last several years, the travel industry has already been able to to take on terrorism, SARS, tsunamis, flu virus, swine flu, along with the first ever true global economic depression. Through all this the industry has proven to be sturdy, resilient and dynamic, obtaining new solutions to deal with hardship. There are often fresh problems and opportunity to which the field must once again adapt and behave.

  • 20 Juni 2020 pada 10:34
    Permalink

    Can I just say what a comfort to uncover somebody that actually knows what they are discussing online. You certainly realize how to bring a problem to light and make it important. More people need to read this and understand this side of your story. I was surprised that you are not more popular because you most certainly possess the gift.

  • 21 Juni 2020 pada 01:17
    Permalink

    An outstanding share! I’ve just forwarded this onto a friend who was conducting a little research on this. And he in fact bought me dinner due to the fact that I discovered it for him… lol. So let me reword this…. Thank YOU for the meal!! But yeah, thanx for spending some time to discuss this subject here on your internet site.

  • 21 Juni 2020 pada 10:39
    Permalink

    My developer is trying to persuade me to move to .net from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses. But he’s tryiong none the less. I’ve been using WordPress on several websites for about a year and am nervous about switching to another platform. I have heard excellent things about blogengine.net. Is there a way I can transfer all my wordpress posts into it? Any kind of help would be really appreciated!

  • 22 Juni 2020 pada 10:03
    Permalink

    I needed to thank you for this very good read!! I certainly loved every bit of it. I’ve got you book marked to look at new things you post…

  • 22 Juni 2020 pada 11:44
    Permalink

    My partner and I absolutely love your blog and find a lot of your post’s to be exactly I’m looking for. Would you offer guest writers to write content in your case? I wouldn’t mind publishing a post or elaborating on most of the subjects you write about here. Again, awesome weblog!

  • 22 Juni 2020 pada 11:54
    Permalink

    Hi, I think your site might be having browser compatibility issues.
    When I look at your website in Safari, it looks fine
    but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.
    I just wanted to give you a quick heads up!
    Other then that, terrific blog!

  • 23 Juni 2020 pada 12:07
    Permalink

    I’m really enjoying the design and layout of your blog. It’s a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to come here and visit more often. Did you hire out a designer to create your theme? Superb work!

  • 25 Juni 2020 pada 15:25
    Permalink

    A lot of what you assert is astonishingly appropriate and that makes me wonder the reason why I had not looked at this in this light previously. This particular piece really did switch the light on for me as far as this particular issue goes. However at this time there is actually just one issue I am not necessarily too comfy with so while I make an effort to reconcile that with the core theme of the issue, let me see just what the rest of your visitors have to say.Well done.

  • 25 Juni 2020 pada 16:10
    Permalink

    But wanna input on few general things, The website layout is perfect, the subject material is rattling fantastic : D.

  • 27 Juni 2020 pada 09:13
    Permalink

    Someone necessarily help to make seriously posts I might state.
    That is the very first time I frequented your website page
    and to this point? I amazed with the research you made to create this particular submit incredible.
    Wonderful task!

  • 27 Juni 2020 pada 22:38
    Permalink

    Have you ever thought about including a little bit more than just your articles?
    I mean, what you say is fundamental and all. But imagine if you
    added some great images or videos to give your posts more, “pop”!
    Your content is excellent but with images and videos, this website could
    certainly be one of the greatest in its field. Very good blog!

  • 29 Juni 2020 pada 18:42
    Permalink

    You are a very persuasive writer. Blog experts would like your post. You are a very persuasive writer.

  • 30 Juni 2020 pada 15:23
    Permalink

    Howdy! I’m at work surfing around your blog from my new iphone 3gs! Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your posts! Carry on the superb work!

  • 30 Juni 2020 pada 16:19
    Permalink

    Excellent read, I just passed this onto a colleague who was doing a little research on that. And he just bought me lunch because I found it for him smile So let me rephrase that: Thanks for lunch! “There are places and moments in which one is so completely alone that one sees the world entire.” by Jules Renard.

  • 2 Juli 2020 pada 15:14
    Permalink

    Woah! I’m really enjoying the template/theme of this website. It’s simple, yet effective. A lot of times it’s difficult to get that “perfect balance” between user friendliness and visual appeal. I must say that you’ve done a excellent job with this. Also, the blog loads extremely fast for me on Chrome. Superb Blog!

  • 4 Juli 2020 pada 05:52
    Permalink

    It’s like you read my thoughts! Thumbs up! This is an excellent, an eye-opener for sure! Your article has proven useful to me.

  • 7 Juli 2020 pada 10:07
    Permalink

    Magnificent goods from you, man. I’ve understand your stuff previous to and you are just too fantastic. I actually like what you have acquired here, certainly like what you’re saying and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still care for to keep it wise. I cant wait to read far more from you. This is actually a tremendous website.

  • 8 Juli 2020 pada 16:23
    Permalink

    I truly appreciate this post. I enjoyed reading this. big fan of and .

  • 15 Juli 2020 pada 04:07
    Permalink

    I do not even know how I ended up here, but I thought this post was great. I do not know who you are but certainly you’re going to a famous blogger if you aren’t already 😉 Cheers!

  • 15 Juli 2020 pada 04:27
    Permalink

    I think this web site has got some very great information for everyone. “Philosophy triumphs easily over past evils and future evils but present evils triumph over it.” by La Rochefoucauld.

  • 16 Juli 2020 pada 20:11
    Permalink

    I even found myself shocked and dismayed by how people acted. {Funny thing I use to believe I was an expert on the topic before reading this website but I guess I’m still a student.|I guess there’s a small chance this could occur but I really do not know how probable it really is. I have been looking everywhere for this! Great post!

  • 17 Juli 2020 pada 08:35
    Permalink

    Good job on this article! Some nice points there. Your article has proven useful to me. I enjoyed reading what you had to say.

  • 24 Juli 2020 pada 20:51
    Permalink

    I enjoyed reading this. You’ve made my day! Thx again. I really like your article. Great post!

  • 25 Juli 2020 pada 17:20
    Permalink

    Great post! You appear to know a lot about this. It’s like you wrote the book on it or something. For many of my clients, the numbers can be even higher than that.

  • 27 Juli 2020 pada 00:29
    Permalink

    I really hope you’re making a lot of cash off your blog. Your article has proven useful to me. Thanks for writing this. Some nice points there.

  • 30 Juli 2020 pada 17:32
    Permalink

    What’s up friends, nice paragraph and fastidious arguments
    commented here, I am truly enjoying by these. adreamoftrains best website
    hosting

  • 8 Agustus 2020 pada 07:37
    Permalink

    I simply want to tell you that I am just very new to blogs and really savored this website. Most likely I’m likely to bookmark your website . You really have tremendous articles and reviews. Kudos for sharing your web-site.

  • 8 Agustus 2020 pada 11:06
    Permalink

    Amazing blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere? A design like yours with a few simple adjustements would really make my blog stand out. Please let me know where you got your design. Cheers

  • 14 Agustus 2020 pada 10:53
    Permalink

    It’s going to be finish of mine day, however before end I am reading this great paragraph to improve my know-how.

  • 15 Agustus 2020 pada 16:02
    Permalink

    hello!,I love your writing so much! percentage we be in contact extra about your post on AOL? I require an expert on this space to unravel my problem. Maybe that is you! Taking a look forward to look you.

  • 17 Agustus 2020 pada 01:24
    Permalink

    The very next time I read a blog, I hope that it won’t disappoint me just as much as this one. I mean, Yes, it was my choice to read, however I genuinely believed you would probably have something useful to talk about. All I hear is a bunch of whining about something you could possibly fix if you weren’t too busy searching for attention.

  • 18 Agustus 2020 pada 07:30
    Permalink

    A fascinating discussion is definitely worth comment. I think that you should write more about this subject matter, it might not be a taboo subject but usually folks don’t speak about these subjects. To the next! Many thanks.

  • 19 Agustus 2020 pada 02:23
    Permalink

    Great info. Lucky me I came across your website by accident (stumbleupon). I have book-marked it for later.

  • 19 Agustus 2020 pada 05:29
    Permalink

    This is the perfect webpage for anybody who would like to find out about this topic. You understand so much its almost tough to argue with you (not that I actually would want to…HaHa). You definitely put a brand new spin on a subject which has been written about for years. Wonderful stuff, just wonderful.

  • 19 Agustus 2020 pada 06:10
    Permalink

    Good post. I learn something new and challenging on blogs I stumbleupon everyday. It’s always useful to read through articles from other writers and practice something from their websites.

  • 19 Agustus 2020 pada 08:04
    Permalink

    I couldn’t refrain from commenting. Very well written!

  • 19 Agustus 2020 pada 08:10
    Permalink

    I’m amazed, I have to admit. Rarely do I encounter a blog that’s both equally educative and engaging, and without a doubt, you’ve hit the nail on the head. The problem is something too few men and women are speaking intelligently about. I am very happy I found this during my hunt for something concerning this.

  • 19 Agustus 2020 pada 12:28
    Permalink

    You’re so cool! I do not suppose I’ve read through a single thing like that before. So wonderful to find somebody with some unique thoughts on this topic. Really.. thank you for starting this up. This website is something that’s needed on the web, someone with a bit of originality.

  • 19 Agustus 2020 pada 13:17
    Permalink

    Great post. I am experiencing many of these issues as well..

  • 19 Agustus 2020 pada 19:16
    Permalink

    After exploring a handful of the articles on your site, I honestly like your way of writing a blog. I added it to my bookmark website list and will be checking back soon. Please visit my web site as well and tell me how you feel.

  • 19 Agustus 2020 pada 21:23
    Permalink

    This is a topic which is close to my heart… Many thanks! Where are your contact details though?

  • 19 Agustus 2020 pada 22:31
    Permalink

    This website really has all the information and facts I wanted about this subject and didn’t know who to ask.

  • 6 September 2020 pada 13:11
    Permalink

    I truly wanted to compose a note to be able to express gratitude to you for these precious information you are giving at this site. My extended internet lookup has at the end been compensated with beneficial content to write about with my classmates and friends. I ‘d assume that most of us readers are truly fortunate to dwell in a perfect place with many marvellous professionals with very beneficial techniques. I feel really lucky to have encountered your web site and look forward to some more amazing times reading here. Thanks a lot again for all the details.

  • 8 September 2020 pada 02:03
    Permalink

    Please let me know if you’re looking for a writer for your blog. You have some really great posts and I believe I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I’d love to write some content for your blog in exchange for a link back to mine. Please shoot me an e-mail if interested. Thank you!

  • 8 September 2020 pada 15:10
    Permalink

    Wow! This blog looks exactly like my old one! It’s on a entirely different subject but it has pretty much the same page layout and design. Outstanding choice of colors!

  • 13 September 2020 pada 07:39
    Permalink

    I need to to thank you for this wonderful read!! I absolutely enjoyed every bit of it. I have got you book marked to look at new things you post…

  • 20 September 2020 pada 16:04
    Permalink

    Everything is very open with a really clear description of the issues. It was really informative. Your site is very helpful. Thanks for sharing.

  • 23 September 2020 pada 13:48
    Permalink

    Excellent article. I’m facing some of these issues as well..

  • 25 September 2020 pada 23:47
    Permalink

    ERXafM Really enjoyed this blog post.Really thank you! Really Great.

  • 1 Oktober 2020 pada 00:07
    Permalink

    Purple your weblog submit and loved it. Have you ever thought about guest submitting on other connected weblogs equivalent to your website?

  • 1 Oktober 2020 pada 21:23
    Permalink

    I’d like to thank you for the efforts you’ve put in writing this website. I’m hoping to view the same high-grade blog posts by you in the future as well. In fact, your creative writing abilities has motivated me to get my own site now 😉

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan.