Walikota GSVL resmi mencanangkan Manado Kota Berdoa

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Godbless Park atau Taman Berkat Manado di tepi laut Boulevard dengan patung tangan berdoa menjadi lokasi pencanangan Manado Kota Berkat oleh Walikota GS Vicky Lumentut dan Wakil Walikota Mor Bastiaan.

PERJALANAN ziarah spiritual Walikota Manado DR Ir GS Vicky Lumentut SH MSi DEA (GSVL) bersama para tokoh agama di Turki, Palestina dan Israel, menjadi dasar inspirasi untuk menjadikan Manado sebagai Kota Berdoa. Dimana, selain melibatkan para pemimpin agama, juga pemerintah dan masyarakat Kota Manado.

Sebagai bukti, maka Rabu 28 November 2018 pagi dilakukan pencanangan Manado Kota Beroa di Godbless Park atau Taman Berkat, Jl Piere Tendean Boulevard Manado. Pencanngan dilakukan Walikota GSVL bersama Wakil Walikota Mor Dominus Bastiaan SE.


“Ide untuk pencanangan Manado sebagai Kota Berdoa muncul saat saya dan para tokoh agama melakukan perjalanan spritual ke Palestina, Israel, dan Turki. Saya menyaksikan langsung bagaimana kehidupan beragama mereka di sana. Dimana, kehidupan toleransi terjalin erat walaupun terdapat 95 persen penduduk Turki beragama Islam, dan sisanya 5 persen adalah pemeluk agama lain, namun tidak ada pertentangan satu dengan yang lain, tidak ada sekat antar rumah ibadah. Termasuk di Palestina dan Israel. Dari situ kami melihat, yang menjadi permasalahan di sana bukanlah agama tetapi sengketa tanah leluhur,” ungkap Walikota dalam sambutannya di hadapan tokoh agama, tokoh masyarakat dan Aparatur Sipil Negara hingga Kepala Lingkungan yang memenuhi Taman Berkat.


Lanjut dikatakannya Walikota, sama halnya dengan masyarakat di Turki, Palestina dan Israel, masyarakat Manado yang majemuk dengan berbagai pemeluk agama dan keyakinan serta ditengah perbedaan suku dan etnis, bisa menyatu dalam Doa kepada Tuhan Yang Maha Esa.

Ini dimaksudkan agar Kota Manado selalu dijaga oleh Tuhan dan dijauhkan dari berbagai musibah, ancaman serta gangguan.

“Pencanangan Manado Kota Berdoa ini merupakan kesepakatan para tokoh agama di Kota Manado. Karena, kehidupan masyarakat yang religius yang percaya kepada Tuhan Yang Maha Esa, saya yakin kota ini akan selalu dijaga dan diberkati oleh Tuhan. Sehingga, kita bisa terhindar dari bencana atau musibah juga ancaman-ancaman disintegrasi yang dapat memecah belah kebersamaan kita di Manado,” ujarnya.


Untuk itu Walikota GSVL juga mengajak warga Kota Manado agar menjadikan doa sebagai life style atau gaya hidup. “Saya harapkan komitmen ini tidak hanya ditekadkan dalam pencanangan pada hari ini, tetapi mari kita jadikan Doa sebagai lifestyle atau gaya hidup kita warga Kota Manado. Kita jaga toleransi dan kedamaian di kota yang kita cintai ini,” ajak pria yang juga dipercayakan sebagai pelayan Tuhan, Ketua Komisi Pelayanan Pria Kaum Bapa GMIM ini.


Olehnya, kata Walikota GSVL, setiap tanggal 1 bulan berjalan, seluruh tempat ibadah dibuka untuk kegiatan doa bersama. “Setiap tanggal 1 awal bulan, rumah-rumah ibadah akan dibuka dan diadakan Doa Bersama sesuai ajaran agama masing-masing. Kita berdoa agar Tuhan selalu menjaga kita semua,” ujarnya.

Acara ditutup dengan doa bersama enam agama yang ada di Kota Manado, yakni Kristen Protestan, Katolik, Islam, Buddha, Hindu dan Konghucu. Pencanangan dilakukan dengan menekan tombol dan pembukaan selubung papan nama Manado Kota Berdoa.


Hadir juga dalam pencanangan ini dan ikut mencanangkan antara lain Ketua dan Wakil Ketua TP-PKK Kota Manado Prof DR Julyeta PA Lumentut-Runtuwene dan Imelda Bastiaan-Markus SE, Sekda Micler CS Lakat SH MH, Ketua Badan Kerja Sama Antar Umat Beragama (BKSAUA) Pdt Roy Lengkong STh, Ketua Forum Kerukunan Umat Beragama (FKUB) Pdt Renata Ticonuwu STh.

Ada juga Ketua Forum Pembauran Kebangsaan (FPK) Drs Albert Wuysang, Ketua Forum Kewaspadaan Dini Masyarakat (FKDM) James Karinda SH MH, dan yang mewakili Forum Koordinasi Pimpinan Daerah (Forkopimda) Manado.(LIPSUS)
.

180 tanggapan untuk “Walikota GSVL resmi mencanangkan Manado Kota Berdoa

  • 18 April 2020 pada 23:35
    Permalink

    I just want to mention I am beginner to blogs and definitely liked your blog. Probably I’m likely to bookmark your site . You certainly have very good posts. Kudos for sharing with us your web-site.

  • 22 April 2020 pada 10:16
    Permalink

    This website is truly a walk-through for every one of the info you wanted concerning this and also didn?t know that to ask. Glimpse below, and also you?ll certainly find it.

  • 22 April 2020 pada 23:23
    Permalink

    Hi there, You’ve done a fantastic job. I will definitely digg it and personally suggest to my friends. I am confident they’ll be benefited from this web site. Miss feather hair extensions

  • 24 April 2020 pada 04:25
    Permalink

    I like what you guys are up too. Such clever work and reporting! Carry on the superb works guys I have incorporated you guys to my blogroll. I think it’ll improve the value of my web site 🙂

  • 24 April 2020 pada 08:40
    Permalink

    I like the valuable info you provide in your articles. I’ll bookmark your weblog and check again here frequently. I’m quite certain I will learn many new stuff right here! Good luck for the next!

  • 24 April 2020 pada 18:02
    Permalink

    you’re in point of fact a excellent webmaster. The website loading pace is incredible. It kind of feels that you’re doing any distinctive trick. Also, The contents are masterpiece. you’ve performed a great task in this topic!

  • 25 April 2020 pada 04:53
    Permalink

    An attention-grabbing dialogue is worth comment. I believe that it is best to write extra on this matter, it won’t be a taboo subject however typically people are not sufficient to speak on such topics. To the next. Cheers

  • 25 April 2020 pada 07:06
    Permalink

    It?s difficult to find educated people on this subject, however you sound like you recognize what you?re talking about! Thanks

  • 25 April 2020 pada 07:29
    Permalink

    I like what you guys are up too. Such smart work and reporting! Carry on the superb works guys I have incorporated you guys to my blogroll. I think it’ll improve the value of my site 🙂

  • 25 April 2020 pada 19:32
    Permalink

    Right here is the perfect webpage for everyone who wants to understand this topic. You understand so much its almost tough to argue with you (not that I actually would want to…HaHa). You certainly put a brand new spin on a topic that has been written about for many years. Great stuff, just excellent.

  • 25 April 2020 pada 22:34
    Permalink

    Thanks for the helpful posting. It is also my belief that mesothelioma has an very long latency time period, which means that the signs of the disease may well not emerge right up until 30 to 50 years after the initial exposure to asbestos fiber. Pleural mesothelioma, that is the most common type and has an effect on the area throughout the lungs, will cause shortness of breath, torso pains, along with a persistent cough, which may bring about coughing up maintain.

  • 26 April 2020 pada 01:31
    Permalink

    This blog was… how do I say it? Relevant!! Finally I’ve found something which helped me. Thank you!

  • 26 April 2020 pada 03:42
    Permalink

    I am typically to blogging and also i actually value your web content. The article has really peaks my rate of interest. I am going to bookmark your website and maintain looking for new info.

  • 26 April 2020 pada 12:05
    Permalink

    An intriguing discussion is definitely worth comment. I believe that you ought to write more about this subject, it might not be a taboo matter but usually people don’t discuss such subjects. To the next! All the best.

  • 26 April 2020 pada 16:10
    Permalink

    Great blog here! Also your website loads up very fast! What web host are you using? Can I get your affiliate link to your host? I wish my web site loaded up as quickly as yours lol

  • 26 April 2020 pada 16:13
    Permalink

    It’s the best time to make some plans for the future and it is time to be happy. I’ve read this post and if I could I desire to suggest you few interesting things or tips. Perhaps you can write next articles referring to this article. I wish to read more things about it!

  • 26 April 2020 pada 17:04
    Permalink

    This website definitely has all the information and facts I wanted about this subject and didn’t know who to ask.

  • 26 April 2020 pada 20:33
    Permalink

    I went over this internet site and I conceive you have a lot of excellent info, bookmarked (:.

  • 26 April 2020 pada 23:21
    Permalink

    You should take part in a competition for among the best blogs on the internet. I will advise this website!

  • 27 April 2020 pada 07:27
    Permalink

    Can I just say what a comfort to discover somebody who genuinely understands what they are discussing on the net. You certainly realize how to bring a problem to light and make it important. More and more people should read this and understand this side of your story. I can’t believe you are not more popular given that you surely have the gift.

  • 27 April 2020 pada 16:52
    Permalink

    Appreciate it for helping out, great info. “In case of dissension, never dare to judge till you’ve heard the other side.” by Euripides.

  • 28 April 2020 pada 15:43
    Permalink

    This website really has all the information I wanted about this subject and didn’t know who to ask.

  • 29 April 2020 pada 03:49
    Permalink

    I wanted to thank you for this good read!! I certainly loved every little bit of it. I’ve got you bookmarked to check out new things you post…

  • 29 April 2020 pada 12:28
    Permalink

    I really like reading an article that can make men and women think. Also, many thanks for allowing me to comment.

  • 29 April 2020 pada 17:32
    Permalink

    Hi there, You’ve done an excellent job. I’ll certainly digg it and personally suggest to my friends. I’m sure they’ll be benefited from this site.

  • 29 April 2020 pada 20:00
    Permalink

    Howdy! I simply want to give you a huge thumbs up for your great info you have got here on this post. I’ll be coming back to your web site for more soon.

  • 30 April 2020 pada 04:43
    Permalink

    There’s definately a lot to know about this subject. I love all the points you’ve made.

  • 30 April 2020 pada 11:29
    Permalink

    Good post however I was wanting to know if you could write a litte more on this subject? I’d be very thankful if you could elaborate a little bit further. Cheers!

  • 30 April 2020 pada 11:30
    Permalink

    I’m very pleased to discover this page. I wanted to thank you for your time just for this fantastic read!! I definitely enjoyed every part of it and I have you book marked to see new information in your web site.

  • 30 April 2020 pada 15:13
    Permalink

    But a smiling visitor here to share the love (:, btw outstanding pattern. “Treat the other man’s faith gently it is all he has to believe with.” by Athenus.

  • 30 April 2020 pada 17:07
    Permalink

    After checking out a number of the articles on your website, I honestly appreciate your technique of blogging. I bookmarked it to my bookmark site list and will be checking back soon. Take a look at my web site too and tell me how you feel.

  • 30 April 2020 pada 17:26
    Permalink

    Understand to write himself, the article from one more supply

  • 1 Mei 2020 pada 22:03
    Permalink

    Howdy! I just would like to give you a big thumbs up for the great information you have got here on this post. I’ll be coming back to your website for more soon.

  • 2 Mei 2020 pada 07:43
    Permalink

    After study a few of the post on your site currently, and also I absolutely like your method of blogging. I bookmarked it to my book marking site listing as well as will certainly be checking back soon. Pls check out my internet site too and let me understand what you think.

  • 2 Mei 2020 pada 22:14
    Permalink

    I do not even know the way I ended up here, but I thought this publish was great. I do not realize who you might be however certainly you are going to a famous blogger should you aren’t already 😉 Cheers!

  • 3 Mei 2020 pada 02:04
    Permalink

    Admiring the time and energy you put into your website and in depth information you offer. It’s awesome to come across a blog every once in a while that isn’t the same outdated rehashed information. Wonderful read! I’ve saved your site and I’m adding your RSS feeds to my Google account.

  • 3 Mei 2020 pada 14:16
    Permalink

    I really appreciate this post. I’ve been looking all over for this! Thank goodness I found it on Bing. You have made my day! Thanks again!

  • 3 Mei 2020 pada 21:24
    Permalink

    You really make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be actually something that I think I would never understand. It seems too complicated and extremely broad for me. I’m looking forward for your next post, I’ll try to get the hang of it!

  • 4 Mei 2020 pada 03:50
    Permalink

    Really informative article.Really looking forward to read more. Fantastic.

  • 4 Mei 2020 pada 15:17
    Permalink

    I enjoy reading an article that can make men and women think. Also, thank you for allowing for me to comment.

  • 4 Mei 2020 pada 22:38
    Permalink

    After I originally commented I clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now each time a remark is added I get four emails with the same comment. Is there any manner you’ll be able to take away me from that service? Thanks!

  • 5 Mei 2020 pada 02:34
    Permalink

    Howdy, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just wondering if you get a lot of spam feedback? If so how do you prevent it, any plugin or anything you can suggest? I get so much lately it’s driving me mad so any assistance is very much appreciated.

  • 5 Mei 2020 pada 04:17
    Permalink

    May I simply just say what a comfort to uncover somebody that genuinely understands what they’re talking about on the net. You definitely understand how to bring an issue to light and make it important. A lot more people ought to read this and understand this side of your story. I was surprised that you are not more popular because you most certainly possess the gift.

  • 5 Mei 2020 pada 12:52
    Permalink

    I like looking through a post that can make people think. Also, thank you for allowing me to comment.

  • 5 Mei 2020 pada 19:27
    Permalink

    Next time I read a blog, Hopefully it won’t disappoint me just as much as this one. After all, Yes, it was my choice to read, however I truly thought you would have something helpful to say. All I hear is a bunch of whining about something you could fix if you were not too busy searching for attention.

  • 5 Mei 2020 pada 23:14
    Permalink

    This website was… how do I say it? Relevant!! Finally I’ve found something that helped me. Cheers.

  • 6 Mei 2020 pada 03:26
    Permalink

    I am really impressed together with your writing skills as neatly as with the structure on your blog. Is that this a paid subject or did you modify it yourself? Either way stay up the nice high quality writing, it is rare to see a great blog like this one these days..

  • 9 Mei 2020 pada 07:58
    Permalink

    Oh my goodness! Impressive article dude! Thank you, However I am going through troubles with your RSS. I don’t understand the reason why I am unable to subscribe to it. Is there anybody else having the same RSS problems? Anybody who knows the answer can you kindly respond? Thanks.

  • 10 Mei 2020 pada 01:18
    Permalink

    You have mentioned very interesting points! ps nice website.

  • 10 Mei 2020 pada 01:47
    Permalink

    It’s a shame you don’t have a donate button! I’d most certainly donate to this superb blog! I guess for now i’ll settle for bookmarking and adding your RSS feed to my Google account. I look forward to fresh updates and will talk about this website with my Facebook group. Chat soon!

  • 10 Mei 2020 pada 14:31
    Permalink

    Wow, awesome blog layout! How long have you been blogging for? you make blogging look easy. The overall look of your website is great, as well as the content!

  • 11 Mei 2020 pada 15:14
    Permalink

    Hey there! This post could not be written any better! Reading through this post reminds me of my good old room mate! He always kept chatting about this. I will forward this write-up to him. Pretty sure he will have a good read. Many thanks for sharing!

  • 11 Mei 2020 pada 17:28
    Permalink

    Hi, I think your blog may be having web browser compatibility issues. Whenever I take a look at your site in Safari, it looks fine however when opening in IE, it has some overlapping issues. I just wanted to give you a quick heads up! Aside from that, excellent website.

  • 11 Mei 2020 pada 23:54
    Permalink

    I discovered your blog site on google and also examine a few of your very early messages. Continue to keep up the excellent run. I just added up your RSS feed to my MSN News Viewers. Seeking forward to learning more from you later!?

  • 12 Mei 2020 pada 06:41
    Permalink

    Valuable info. Lucky me I discovered your web site unintentionally, and I am surprised why this twist of fate didn’t happened in advance! I bookmarked it.

  • 12 Mei 2020 pada 06:45
    Permalink

    I’ve been absent for a while, but now I remember why I used to love this web site. Thank you, I’ll try and check back more often. How frequently you update your website?

  • 12 Mei 2020 pada 15:02
    Permalink

    I do agree with all of the ideas you’ve presented in your post. They are very convincing and will certainly work. Still, the posts are very short for beginners. Could you please extend them a little from next time? Thanks for the post.

  • 13 Mei 2020 pada 01:52
    Permalink

    hello there and thank you for your information – I’ve definitely picked up something new from right here. I did however expertise a few technical points using this site, as I experienced to reload the web site lots of times previous to I could get it to load correctly. I had been wondering if your hosting is OK? Not that I am complaining, but sluggish loading instances times will often affect your placement in google and can damage your high quality score if ads and marketing with Adwords. Anyway I’m adding this RSS to my e-mail and could look out for a lot more of your respective fascinating content. Make sure you update this again very soon..

  • 13 Mei 2020 pada 09:38
    Permalink

    Your style is unique in comparison to other folks I have read stuff from. I appreciate you for posting when you’ve got the opportunity, Guess I’ll just book mark this blog.

  • 13 Mei 2020 pada 15:02
    Permalink

    Hmm is anyone else having problems with the images on this blog loading? I’m trying to find out if its a problem on my end or if it’s the blog. Any feedback would be greatly appreciated.

  • 13 Mei 2020 pada 23:11
    Permalink

    Hey there! I just would like to offer you a huge thumbs up for the excellent info you have got right here on this post. I am returning to your site for more soon.

  • 14 Mei 2020 pada 02:17
    Permalink

    Djinn Amoureux, explication, symptomes et Traitements chez les musulmanesLe djinn amoureux est un démon qui vit et se cache dans le corps de sa victime et la prend comme son hôte.Ce type de djinn est amoureux de sa victime (un amour maladif très possessif) et il essaie par toutes ses forces de la posséder et de contrôler sa vie. Il se raccorde au cœur pour avoir une emprise sensationnelle. Ce démon diffuse la tristesse, la colère et plusieurs sensations négatives pour affaiblir le cœur de sa victime.Ses blocages et étouffements c’est le djin en toi qui les provoquent, pour ne pas lui donner l’occasion de faire ce qu’il veut sans entré dans les détails, évite de dormir sur le dos ou sur le ventreCe type de djinn se trouve aussi bien chez les hommes que chez les femmes, qu’ils soient célibataires ou déjà mariés. Cela dit, on le rencontre cependant plus souvent chez les femmes.I/ Parmi les symptômes :La personne atteinte peut avoir ce type de symptômes :- Ne veut jamais se marier ou change de sujets-Haine inexpliquée de l’autre sexe (masculin ou féminin)-Aime la solitude-Se regarde dans le miroir- Reste longtemps dans les toilettes, la salle de bain…- Se maquille la nuit avant de dormir des fois (les femmes)- S’énerve très rapidement et changement radical de comportement d’un extrême à l’autre.- Crise et perte de conscience si le malade se retrouve avec beaucoup de monde (par exemple dans un mariage, ou au marché…)- Refus total du mariage sans raison valable.- Rêves érotiques et rêves de mariage dans une église ou ailleurs.- Haine des bonnes odeurs et répulsion pour le Musk.- Incapacité à faire correctement les adorations comme le dikr, la prière…- Avoir des bleus sur le corps.- être paralysé dans le sommeil très fréquemment- dégoût et envie de vomir, oppression sur la poitrine surtout quand lemalade voit son conjoint, il (le malade) préfère qu’il (son conjoint) soit loin de lui.II/ Les raisons principales qui causent cette maladie :- Le mauvais oeil, surtout chez les personnes qui attirent les regards des autres par leur physique.- Un sihr de divorce (pratiquement dans tous les sihrs de divorce on trouve un djinn amoureux)- Le manque de pratique dans la religion- le Sihr tassfih (sort de virginité), pour empêcher les jeunes filles d’avoir des relations sexuelles avant le mariage- Un toucher par un djinn depuis très longtemps.- lire des histoires d’amour et voir des films érotiques.- Le manque de guidée vers le droit chemin et d’adorations.- La présence d’autres personnes malades dans la famille, comme les parents ou autre, sous un même toit- La femme qui ne porte pas Al-hijab Charii (le voile légal) qui est une protection importante chez les femmes.III/ Traitements de cette maladie :L’auteur de laqt al Morjan a dit : la raison pour laquelle le djinn amoureux possède le corps et les rapports intimes. C’est pour cela que le malade doit empêcher le djinn à tout prix d’avoir des relations intimes et ne pas le laisser profiter de lui.Pour cela,- il ne faut pas dormir sans habits ou avec des habits transparents- quand on change ses habits, il faut dire bissmilah Alladi la ilaha illa howa ( Au nom d’ ALLAH, il n’y a d’autre divinité que LUI) avec l’intention de se protéger des yeux des djinns- bien faire les adhkars (invocations de protection) du matin et soir.- Éviter les péchés et faire des bonnes actions- Éviter de dormir seul et demander régulièrement à Allah qu’Il nous préserve du mal de ce djinn.

  • 14 Mei 2020 pada 16:20
    Permalink

    I have been checking out some of your articles and i can state pretty nice stuff. I will definitely bookmark your website.

  • 15 Mei 2020 pada 00:20
    Permalink

    Greetings! Very useful advice within this post! It’s the little changes that make the largest changes. Thanks for sharing!

  • 15 Mei 2020 pada 10:35
    Permalink

    This site certainly has all of the information and facts I needed about this subject and didn’t know who to ask.

  • 15 Mei 2020 pada 16:22
    Permalink

    Attractive component to content. I simply stumbled upon your blog and in accession capital to say that I get actually enjoyed account your blog posts. Anyway I will be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently quickly.

  • 16 Mei 2020 pada 22:40
    Permalink

    Hi my friend! I wish to say that this post is awesome, nice written and include approximately all significant infos. I’d like to see more posts like this.

  • 17 Mei 2020 pada 04:37
    Permalink

    After checking out a number of the articles on your web page, I truly like your technique of blogging. I saved it to my bookmark site list and will be checking back soon. Please visit my web site too and let me know how you feel.

  • 17 Mei 2020 pada 10:23
    Permalink

    There are incredibly a lot of details like this take into consideration. That’s a great point out talk about. I offer the thoughts above as general inspiration but clearly you will discover questions such as one you bring up the place that the most crucial thing will probably be in the honest good faith. I don?t know if guidelines have emerged about such things as that, but I am sure that your job is clearly known as a fair game. Both boys and girls have the impact of simply a moment’s pleasure, for the rest of their lives.

  • 17 Mei 2020 pada 22:16
    Permalink

    This is a very good tip especially to those fresh to the blogosphere. Simple but very accurate info… Thanks for sharing this one. A must read post.

  • 18 Mei 2020 pada 11:48
    Permalink

    I’m still learning from you, while I’m trying to reach my goals. I definitely liked reading all that is posted on your website.Keep the information coming. I liked it!

  • 18 Mei 2020 pada 17:06
    Permalink

    Beyonce, who headlined Glastonbury on Sunday evening, was talked about on social network sites much more compared to various other musician at the festival this particular year, according to Brandwatch

  • 19 Mei 2020 pada 19:23
    Permalink

    I just put the link of your blog on my Facebook Wall. very nice blog indeed.~;,”~

  • 19 Mei 2020 pada 23:48
    Permalink

    Hi there! I could have sworn I’ve visited this web site before but after going through some of the articles I realized it’s new to me. Regardless, I’m definitely delighted I found it and I’ll be book-marking it and checking back frequently!

  • 20 Mei 2020 pada 10:03
    Permalink

    My spouse and i felt so joyous Chris managed to deal with his analysis using the precious recommendations he obtained when using the weblog. It is now and again perplexing to just find yourself giving away concepts people may have been trying to sell. And we all fully grasp we’ve got the writer to appreciate because of that. These illustrations you’ve made, the straightforward blog navigation, the friendships you can help to engender – it’s all excellent, and it is assisting our son and the family understand the article is interesting, which is certainly very indispensable. Many thanks for all!

  • 20 Mei 2020 pada 19:20
    Permalink

    What’s Going down i’m new to this, I stumbled upon this I’ve discovered It positively helpful and it has aided me out loads. I am hoping to contribute & help different customers like its aided me. Great job.

  • 21 Mei 2020 pada 13:25
    Permalink

    I blog frequently and I really appreciate your information. This article has truly peaked my interest. I will book mark your blog and keep checking for new details about once a week. I subscribed to your RSS feed as well.

  • 22 Mei 2020 pada 19:36
    Permalink

    Normally I don’t read article on blogs, but I would like to say that this write-up very forced me to try and do so! Your writing style has been surprised me. Thanks, quite nice post.

  • 22 Mei 2020 pada 19:37
    Permalink

    Free classified worldwide, Post your ad for free. Digitalmandy.com is a free classified for worldwide. Post your ads for free. We have premium listing as well For more info http://digitalmandy.com

  • 26 Mei 2020 pada 06:12
    Permalink

    I’m impressed, I must say. Seldom do I encounter a blog that’s both equally educative and interesting, and let me tell you, you’ve hit the nail on the head. The problem is something which not enough men and women are speaking intelligently about. I am very happy that I stumbled across this in my hunt for something concerning this.

  • 26 Mei 2020 pada 10:04
    Permalink

    Fantastic goods from you, man. I’ve consider your stuff prior to and you’re simply extremely wonderful. I actually like what you’ve received right here, really like what you are saying and the way in which during which you assert it. You make it enjoyable and you still care for to stay it smart. I cant wait to learn much more from you. This is actually a great site.

  • 26 Mei 2020 pada 12:59
    Permalink

    An interesting discussion is worth comment. I believe that you need to write more about this subject matter, it might not be a taboo subject but generally people do not discuss these subjects. To the next! All the best!

  • 26 Mei 2020 pada 19:45
    Permalink

    Excellent read, I just passed this onto a colleague who was doing some research on that. And he just bought me lunch since I found it for him smile So let me rephrase that: Thank you for lunch!

  • 26 Mei 2020 pada 23:33
    Permalink

    This blog was… how do you say it? Relevant!! Finally I’ve found something which helped me. Cheers!

  • 27 Mei 2020 pada 08:55
    Permalink

    I’m amazed, I must say. Seldom do I come across a blog that’s both equally educative and engaging, and let me tell you, you’ve hit the nail on the head. The problem is an issue that not enough men and women are speaking intelligently about. I am very happy that I found this during my hunt for something relating to this.

  • 27 Mei 2020 pada 11:52
    Permalink

    Oh my goodness! Impressive article dude! Thank you so much, However I am having difficulties with your RSS. I don’t know the reason why I am unable to subscribe to it. Is there anybody getting the same RSS issues? Anybody who knows the solution can you kindly respond? Thanx.

  • 27 Mei 2020 pada 22:00
    Permalink

    Aw, this was an exceptionally nice post. Taking a few minutes and actual effort to create a very good article… but what can I say… I put things off a whole lot and never seem to get anything done.

  • 28 Mei 2020 pada 10:31
    Permalink

    Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you penning this article plus the rest of the website is really good.

  • 28 Mei 2020 pada 16:33
    Permalink

    Aw, this was an exceptionally good post. Taking the time and actual effort to create a really good article… but what can I say… I hesitate a lot and never seem to get nearly anything done.

  • 28 Mei 2020 pada 18:24
    Permalink

    I am usually to running a blog and i actually admire your content. The article has actually peaks my interest. I’m going to bookmark your site and keep checking for new information.

  • 28 Mei 2020 pada 19:36
    Permalink

    Hello! I could have sworn I’ve been to this blog before but after browsing through some of the articles I realized it’s new to me. Anyhow, I’m certainly happy I came across it and I’ll be bookmarking it and checking back regularly.

  • 29 Mei 2020 pada 05:33
    Permalink

    I love it whenever people get together and share views. Great website, stick with it.

  • 29 Mei 2020 pada 10:56
    Permalink

    That is a good tip particularly to those new to the blogosphere. Brief but very accurate info… Many thanks for sharing this one. A must read post!

  • 29 Mei 2020 pada 16:00
    Permalink

    Next time I read a blog, Hopefully it won’t fail me as much as this one. After all, I know it was my choice to read, however I actually believed you’d have something helpful to talk about. All I hear is a bunch of complaining about something you could fix if you weren’t too busy searching for attention.

  • 29 Mei 2020 pada 20:29
    Permalink

    This is the right website for anyone who hopes to understand this topic. You know so much its almost tough to argue with you (not that I actually would want to…HaHa). You certainly put a brand new spin on a topic that’s been discussed for decades. Great stuff, just great.

  • 30 Mei 2020 pada 21:34
    Permalink

    Pretty! This has been a really wonderful article. Many thanks for providing these details.

  • 31 Mei 2020 pada 01:11
    Permalink

    Everything is very open with a clear clarification of the challenges. It was really informative. Your website is extremely helpful. Thanks for sharing!

  • 31 Mei 2020 pada 10:41
    Permalink

    Hi, I do believe this is a great web site. I stumbledupon it 😉 I may return yet again since i have book marked it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to guide others.

  • 31 Mei 2020 pada 14:25
    Permalink

    Spot on with this write-up, I honestly believe that this web site needs a lot more attention. I’ll probably be back again to read through more, thanks for the info.

  • 31 Mei 2020 pada 21:42
    Permalink

    A lot of thanks for every one of your labor on this website. Debby really loves engaging in research and it is simple to grasp why. We all hear all regarding the compelling way you create very useful thoughts via your website and therefore improve participation from the others about this point plus our favorite princess is without question understanding a lot. Have fun with the rest of the new year. You are always conducting a first class job.

  • 31 Mei 2020 pada 23:40
    Permalink

    This is a great tip particularly to those fresh to the blogosphere. Short but very accurate information… Appreciate your sharing this one. A must read article.

  • 1 Juni 2020 pada 15:02
    Permalink

    I used to be able to find good advice from your content.

  • 1 Juni 2020 pada 20:15
    Permalink

    hello!,I love your writing so much! share we keep up a correspondence extra approximately your article on AOL? I require an expert in this space to resolve my problem. May be that is you! Taking a look forward to peer you.

  • 1 Juni 2020 pada 20:32
    Permalink

    Really superb info can be found on weblog . “The greatest mistake is trying to be more agreeable than you can be.” by Walter Bagehot.

  • 2 Juni 2020 pada 12:22
    Permalink

    Hey! Would you mind if I share your blog with my facebook group? There’s a lot of folks that I think would really enjoy your content. Please let me know. Many thanks

  • 2 Juni 2020 pada 13:49
    Permalink

    I blog frequently and I truly appreciate your content. This article has truly peaked my interest. I will bookmark your site and keep checking for new information about once per week. I opted in for your Feed too.

  • 2 Juni 2020 pada 13:52
    Permalink

    I really like it when folks come together and share views. Great site, stick with it!

  • 2 Juni 2020 pada 19:53
    Permalink

    May I simply just say what a relief to discover someone who really understands what they are talking about on the web. You definitely understand how to bring a problem to light and make it important. More people really need to look at this and understand this side of your story. I was surprised you aren’t more popular because you definitely possess the gift.

  • 3 Juni 2020 pada 02:53
    Permalink

    I’m very pleased to find this page. I wanted to thank you for your time for this fantastic read!! I definitely savored every little bit of it and I have you saved as a favorite to look at new things in your site.

  • 3 Juni 2020 pada 07:59
    Permalink

    Hi, I do believe this is an excellent website. I stumbledupon it 😉 I am going to revisit once again since i have saved as a favorite it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to help others.

  • 4 Juni 2020 pada 05:43
    Permalink

    Reading your content is way better than kissing. Great website, very informative. A BIG hello from Illinois. Your blog leaves me with the yearning to discover even more on this topic. My mom introduced me to your websites.

  • 4 Juni 2020 pada 13:13
    Permalink

    You’re so interesting! I do not believe I have read a single thing like this before. So good to find someone with unique thoughts on this subject. Seriously.. thank you for starting this up. This web site is one thing that is needed on the internet, someone with a bit of originality.

  • 5 Juni 2020 pada 07:39
    Permalink

    Hi there! I could have sworn I’ve been to this web site before but after browsing through many of the posts I realized it’s new to me. Nonetheless, I’m certainly delighted I discovered it and I’ll be book-marking it and checking back often.

  • 5 Juni 2020 pada 12:11
    Permalink

    An intriguing discussion is worth comment. I think that you need to publish more about this topic, it might not be a taboo matter but usually folks don’t talk about these topics. To the next! Kind regards!

  • 5 Juni 2020 pada 21:55
    Permalink

    There’s certainly a great deal to find out about this issue. I like all the points you made.

  • 5 Juni 2020 pada 22:54
    Permalink

    Hello there, There’s no doubt that your website may be having browser compatibility problems. When I look at your blog in Safari, it looks fine however, when opening in IE, it has some overlapping issues. I merely wanted to give you a quick heads up! Apart from that, wonderful blog!

  • 5 Juni 2020 pada 23:26
    Permalink

    Someone essentially assist to make severely posts I would state. This is the first time I frequented your web page and thus far? I amazed with the analysis you made to create this particular publish incredible. Fantastic process!

  • 6 Juni 2020 pada 00:22
    Permalink

    Good day very cool web site!! Man .. Beautiful .. Wonderful .. I’ll bookmark your web site and take the feeds also…I am glad to find a lot of helpful info here in the put up, we want develop more techniques on this regard, thanks for sharing.

  • 6 Juni 2020 pada 00:31
    Permalink

    Howdy! I know this is kinda off topic however I’d figured I’d ask. Would you be interested in exchanging links or maybe guest authoring a blog post or vice-versa? My blog addresses a lot of the same subjects as yours and I feel we could greatly benefit from each other. If you might be interested feel free to shoot me an email. I look forward to hearing from you! Superb blog by the way!

  • 6 Juni 2020 pada 00:59
    Permalink

    Hello! I could have sworn I’ve been to this site before but after browsing through many of the articles I realized it’s new to me. Nonetheless, I’m certainly delighted I discovered it and I’ll be bookmarking it and checking back regularly!

  • 8 Juni 2020 pada 02:59
    Permalink

    I think other web site proprietors should take this web site as an model, very clean and magnificent user friendly style and design, let alone the content. You are an expert in this topic!

  • 8 Juni 2020 pada 03:36
    Permalink

    Pretty! This was a really wonderful post. Thank you for supplying this information.

  • 9 Juni 2020 pada 01:58
    Permalink

    There is definately a great deal to find out about this topic. I love all of the points you’ve made.

  • 9 Juni 2020 pada 06:15
    Permalink

    Good post. I learn something totally new and challenging on sites I stumbleupon on a daily basis. It’s always useful to read articles from other authors and practice something from other websites.

  • 9 Juni 2020 pada 09:29
    Permalink

    Spot on with this write-up, I actually believe this amazing site needs a great deal more attention. I’ll probably be back again to read more, thanks for the information.

  • 10 Juni 2020 pada 01:00
    Permalink

    I absolutely love your site.. Excellent colors & theme. Did you develop this site yourself? Please reply back as I’m trying to create my very own site and would like to find out where you got this from or just what the theme is called. Cheers.

  • 10 Juni 2020 pada 10:45
    Permalink

    Aw, this was an exceptionally good post. Spending some time and actual effort to make a good article… but what can I say… I put things off a lot and don’t seem to get anything done.

  • 10 Juni 2020 pada 13:28
    Permalink

    I’ve been exploring for a little bit for any high-quality articles or blog posts on this kind of area . Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this website. Reading this info So i’m happy to convey that I’ve an incredibly good uncanny feeling I discovered exactly what I needed. I most certainly will make certain to don’t forget this website and give it a glance regularly.

  • 10 Juni 2020 pada 14:04
    Permalink

    I’m pretty pleased to find this web site. I need to to thank you for your time due to this wonderful read!! I definitely really liked every part of it and I have you saved to fav to see new things in your website.

  • 12 Juni 2020 pada 01:48
    Permalink

    Thanks for sharing superb informations. Your web site is very cool. I am impressed by the details that you’ve on this web site. It reveals how nicely you perceive this subject. Bookmarked this website page, will come back for more articles. You, my friend, ROCK! I found just the information I already searched all over the place and simply couldn’t come across. What a perfect website.

  • 12 Juni 2020 pada 03:10
    Permalink

    Excellent post. I was checking continuously this blog and I’m impressed! Very helpful information specifically the last part 🙂 I care for such information a lot. I was looking for this particular information for a long time. Thank you and best of luck.

  • 12 Juni 2020 pada 03:36
    Permalink

    I have read a few good stuff here. Certainly worth bookmarking for revisiting. I wonder how much effort you put to create such a fantastic informative site.

  • 14 Juni 2020 pada 14:13
    Permalink

    Unquestionably believe that which you said. Your favorite reason seemed to be on the internet the easiest thing to be aware of. I say to you, I definitely get annoyed while people consider worries that they plainly do not know about. You managed to hit the nail upon the top and defined out the whole thing without having side effect , people can take a signal. Will likely be back to get more. Thanks

  • 15 Juni 2020 pada 13:04
    Permalink

    Hiya, I am really glad I’ve found this info. Nowadays bloggers publish only about gossips and web and this is really frustrating. A good web site with interesting content, that’s what I need. Thank you for keeping this site, I’ll be visiting it. Do you do newsletters? Can’t find it.

  • 17 Juni 2020 pada 06:52
    Permalink

    Hi to every one, the contents existing at this website are truly amazing for people
    knowledge, well, keep up the nice work fellows.

  • 17 Juni 2020 pada 14:21
    Permalink

    Yesterday, while I was at work, my sister stole my iphone and tested to see
    if it can survive a forty foot drop, just so she can be a youtube sensation. My iPad is now broken and she has 83 views.
    I know this is totally off topic but I had to share it with someone!

  • 19 Juni 2020 pada 10:19
    Permalink

    I truly appreciate this post. Thanks for writing this. You appear to know a lot about this.

  • 19 Juni 2020 pada 19:48
    Permalink

    I haven’t checked in here for a while as I thought it was getting boring, but the last few posts are good quality so I guess I’ll add you back to my everyday bloglist. You deserve it my friend 🙂

  • 19 Juni 2020 pada 21:25
    Permalink

    Everything is very open with a precise clarification of the challenges. It was really informative. Your website is extremely helpful. Thanks for sharing.

  • 20 Juni 2020 pada 15:28
    Permalink

    Excellent goods from you, man. I’ve understand your stuff previous to and you are just
    extremely great. I actually like what you have acquired here,
    certainly like what you’re saying and the way in which you say it.
    You make it enjoyable and you still take care of to keep it smart.
    I can not wait to read much more from you. This is actually a great web site.

  • 21 Juni 2020 pada 08:12
    Permalink

    Right here is the right webpage for anyone who wants to find out about this topic. You realize so much its almost tough to argue with you (not that I really will need to…HaHa). You definitely put a fresh spin on a subject that has been written about for years. Great stuff, just excellent.

  • 21 Juni 2020 pada 12:47
    Permalink

    Hey, you used to write fantastic, but the last few posts have been kinda boring¡K I miss your tremendous writings. Past few posts are just a little bit out of track! come on!

  • 21 Juni 2020 pada 23:24
    Permalink

    This is a very good tip particularly to those new to the blogosphere. Simple but very accurate information… Thanks for sharing this one. A must read post!

  • 22 Juni 2020 pada 21:33
    Permalink

    This is an excellent, an eye-opener for sure! This information is magnificent. You are a very persuasive writer. This information is magnificent.

  • 23 Juni 2020 pada 07:02
    Permalink

    Hmm is anyone else encountering problems with the images on this blog loading?
    I’m trying to determine if its a problem on my
    end or if it’s the blog. Any responses would be greatly
    appreciated.

  • 23 Juni 2020 pada 14:15
    Permalink

    I truly enjoy examining on this website, it has got wonderful content. “Don’t put too fine a point to your wit for fear it should get blunted.” by Miguel de Cervantes.

  • 24 Juni 2020 pada 11:06
    Permalink

    Thanks for writing this. I truly appreciate this post. Hit me up! Thanksfor themarvelousarticle!

  • 28 Juni 2020 pada 11:00
    Permalink

    Hey there! I’ve been following your web site for a while now
    and finally got the courage to go ahead and give you a shout out from Humble Tx!
    Just wanted to tell you keep up the good job!

  • 2 Juli 2020 pada 18:40
    Permalink

    What i do not understood is in reality how you’re now not really much more smartly-preferred than you may be right now. You are very intelligent. You realize therefore considerably on the subject of this topic, produced me in my opinion believe it from a lot of various angles. Its like men and women don’t seem to be fascinated unless it is something to accomplish with Woman gaga! Your individual stuffs great. Always take care of it up!

  • 2 Juli 2020 pada 18:53
    Permalink

    Thanks for sharing superb informations. Your web-site is very cool. I am impressed by the details that you’ve on this website. It reveals how nicely you perceive this subject. Bookmarked this web page, will come back for more articles. You, my pal, ROCK! I found simply the information I already searched all over the place and just could not come across. What a great web-site.

  • 4 Juli 2020 pada 02:32
    Permalink

    Your article has proven useful to me. You are obviously very knowledgeable. Great post! It’s like you wrote the book on it or something.

  • 4 Juli 2020 pada 07:55
    Permalink

    You are a very persuasive writer. Nice write up. This is an excellent, an eye-opener for sure! I truly appreciate this post.

  • 10 Juli 2020 pada 12:14
    Permalink

    You’ve made my day! Thx again. Great read. It’s like you read my thoughts! Great read.

  • 14 Juli 2020 pada 04:42
    Permalink

    You are a very persuasive writer. I enjoyed reading this. It’s like you read my thoughts! Interesting content.

  • 16 Juli 2020 pada 08:52
    Permalink

    You are simply marvelous. This information is magnificent. You’ve made my day! Thx again. It’s like you read my thoughts!

  • 22 Juli 2020 pada 12:49
    Permalink

    Some nice points there. How many people could really believe in that sort of thing? It’s like you read my thoughts! I really like your article.

  • 23 Juli 2020 pada 22:21
    Permalink

    Well I will never be the same after seeing your work! Interesting content. This information is magnificent. When I browsed this website I can feel myself getting more intelligent.

  • 24 Juli 2020 pada 15:43
    Permalink

    You always seem to know just what to say. Great feed back. Any other recommendations you’re willing to share with me? This information is magnificent.

  • 12 Agustus 2020 pada 13:48
    Permalink

    Someone necessarily assist to make critically articles I might state. That is the first time I frequented your web page and so far? I amazed with the research you made to make this particular submit extraordinary. Fantastic job!

  • 15 Agustus 2020 pada 19:37
    Permalink

    Hiya, I am really glad I have found this info. Today bloggers publish just about gossips and web and this is really annoying. A good website with interesting content, that is what I need. Thank you for keeping this web site, I will be visiting it. Do you do newsletters? Cant find it.

  • 8 September 2020 pada 17:33
    Permalink

    I¡¦ve been exploring for a little bit for any high quality articles or blog posts in this sort of house . Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this site. Reading this information So i¡¦m happy to show that I have a very excellent uncanny feeling I discovered exactly what I needed. I so much no doubt will make certain to do not put out of your mind this website and give it a look on a continuing basis.

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan.